کد خبر : 34727
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402 - 13:50

ورود سامانه بارشی جدید از عصر سه‌شنبه به آذربایجان‌شرقی

ورود سامانه بارشی جدید از عصر سه‌شنبه به آذربایجان‌شرقی

آی نیوز : رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از عصر سه‌شنبه، بارش برف و کولاک در بیشتر نواحی استان آغاز می‌شود.

«محمد امیدفر»، در گفت و گویی با بیان اینکه این سامانه بارشی قدرت بیشتری نسبت به سامانه بارشی شامگاه جمعه گذشته دارد، افزود: فعالیت سامانه بارشی جدید تا اواخر روز جمعه آینده در آذربایجان شرقی ادامه خواهد یافت.
وی با اشاره به بارش برف در اوایل این هفته در بیشتر شهرهای آذربایجان شرقی، اظهار کرد: بیشترین بارش به میزان ۲۳.۲ میلی متر از شرق تبریز و کمترین بارش از هشترود به میزان ۱.۸ میلی متر گزارش شده است.
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از امروز تا عصر سه شنبه جوی پایدار در استان حاکم می شود، گفت: این وضع موجب افزایش آلاینده های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان به ویژه تبریز می شود.
امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای منفی ۱۱ درجه و خداآفرین با دمای مثبت ۱۶ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.
وی یادآور شد: در این بازه زمانی دمای هوای تبریز در سردترین زمان به چهار درجه زیر صفر و در گرمترین زمان به ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و دمای فعلی این شهر (ساعت ۹) سه درجه زیر صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه کاهش یافته است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
آذربایجان شرقی همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/

ورود سامانه بارشی جدید  ورود سامانه بارشی جدید ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.