کد خبر : 34805
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1402 - 12:14

استمرار اجرای پروژه‌های عمرانی شهر با لحاظ تمهیدات خاص در فصل زمستان

استمرار اجرای پروژه‌های عمرانی شهر با لحاظ تمهیدات خاص در فصل زمستان

شهردار تبریز گفت: عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی، خدماتی، ورزشی و فرهنگی شهرداری تبریز در سال جاری با ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار و با رعایت استاندارد و تمهیدات خاص در فصل زمستان ادامه دارد.

یعقوب هوشیار در گفتگو  اظهار کرد: بودجه سال جاری شهرداری تبریز ۲۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۴ هزار میلیارد تومان آن صرف پروژه‌های عمرانی، خدماتی، ورزشی و فرهنگی شده است.

وی افزود: ۵۵ پروژه ورزشی شاخص شامل ۲۵ سالن ورزشی و استخر و زمین‌های چمن مصنوعی، با محوریت مناطق کم‌برخوردار شهر و با هزار میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا است که با تکمیل آنها سرانه ورزشی شهر افزایش می‌یابد.

هوشیار با اشاره به آغاز احداث پنج تقاطع غیر همسطح از ۶ تقاطع طراحی شده جدید خاطرنشان کرد: تقاطع‌های غیرهمسطح معلم، قراملک، حیدرآباد، شهید حیدری در اتوبان ولایت و پل خلعت پوشان در راستای کاهش ترافیک و تسهیل تردد شهروندان در این مناطق در حال اجرا شدن است و طبق زمانبندی قابل بهره برداری خواهند بود.

وی با اشاره به ضرورت احداث ساختمان کنترل ترافیک شهرداری نیز گفت: به منظور کنترل هوشمند ترافیک شهر و مدیریت یکپارچه در این حوزه ساختمان کنترل ترافیک و مدیریت بحران شهرداری تبریز در پنج طبقه سازه‌ای در منطقه گلکار در دست اجرا است.

شهردار تبریز حمایت از اصحاب فرهنگ و رسانه را مهمترین ویژگی این دوره از مدیریت شهری بیان کرد و افزود: پردیس فرهنگ و رسانه شهرداری تبریز با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی، در راستای حمایت جدی از فعالان این حوزه در ۶ طبقه سازه‌ای در منطقه رجایی‌شهر در دست اجرا است و با تکمیل آنها تحویل هنرمندان و فعالان رسانه‌ای شهر می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت عملیات اجرایی خط ۲ قطار شهری تبریز ابراز داشت: حفاری تونل خط ۲ قطار شهری تبریز در مراحل پایانی خود قرار داشته و ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هوشیار ادامه دارد: در حال حاضر کمتر از ۱۴۰ متر تا حفاری این بخش از تونل باقیمانده است تا دستگاه حفاری(TBM) در روزهای آتی به ایستگاه دانشسرا وارد شود و عملیات حفاری به میزان ۱۰ کیلومتر فاز اول خط ۲ به اتمام برسد. خط دو متروی تبریز به طول ۴/۲۲ کیلومتر، دارای ۲۰ ایستگاه است که تلاش داریم تا پایان دوره فعلی فاز اول این پروژه از منطقه قراملک تا ایستگاه دانشسرا به بهره‌برداری برسد.

شهردار تبریز توجه به حوزه سلامت و پروژه‌های زیست‌محیطی را اولویت دیگر مدیریت شهری معرفی و یادآور شد: پروژه احداث لندفیل‌های دفن پسماند شهری در دوره فعلی مدیریت شهری با تمرکز بر تکمیل سلول‌های ۲ و سه و همچنین احداث تصفیه‌خانه شیرابه و کارخانه تولید کمپوست ادامه دارد.

وی افزود: بر همین اساس لندفیل شماره ۲ مرکز دفن بهداشتی پسماند شهری بزودی به بهره‌برداری می‌رسد و لندفیل شماره سه نیز مطابق روزشمار نصب شده سال آینده تکمیل و به چرخه فعالیت اضافه می‌شود.

هوشیار با اشاره به آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف شهرداری تبریز از بهمن ماه سال جاری نیز گفت: از بهمن ماه سال جاری پروژه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی شهرداری تبریز که تکمیل شده‌اند، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی هوشمندسازی شهر را یکی از شاخصه‌های توسعه شهری معرفی و اضافه کرد: پروژه فیبر نوری تبریز در راستای هوشمندسازی شهر در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفته است که تاکنون ۱۰۰ کیلومتر از فیبر نوری شهر اجرایی شده و هدف‌گذاری شهرداری تبریز توسعه ۷۴۰ کیلومتری فیبر نوری تبریز تا درب منازل شهروندان است.

شهردار تبریز در خاتمه با اشاره به پویایی شهر و ادامه فعالیت پروژه‌های عمرانی در فصل زمستان نیز گفت: شرایط جوی و برودت هوای تبریز مانع از توقف پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز نشده و با لحاظ تمهیدات زمستانی و ایمن‌سازی محیط کارگاه‌های عمرانی، عملیات اجرای پروژه‌های شهرداری تبریز همچنان ادامه دارد.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.