کد خبر : 34815
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 11:40

برف و یخبندان در راه آذربایجان شرقی

برف و  یخبندان  در راه آذربایجان شرقی

مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه از روز یکشنبه به طور همزمان یک سامانه بارشی و یک سامانه سرد وارد استان می شود، گفت: در کنار بارش برف کاهش هشت تا ۱۵ درجه ای دما انتظار می‌رود.

«محمد امیدفر» روز شنبه در گفت و گو  با  خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی در کلیبر، اهر ، هریس ، هوراند ، سراب ، بستان آباد ، هشترود ، چاراویماق و مراغه شدیدتر خواهد بود، نسبت به کولاک برف و اختلال در تردد به ویژه در محورهای کوهستانی هشدار داد.

وی با اشاره به اینکه همراه با فعالیت سامانه بارشی یک سامانه سرد هم وارد آذربایجان شرقی می شود، پیش بینی کرد: دمای هوای استان به طور متوسط ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش یابد.

وی دمای حال حاضر تبریز را ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای استان در کلیبر با ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما در هریس با ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر گزارش شده است .

امیدفر با اعلام اینکه در زمان حاضر شاهد بارش های پراکنده در برخی نقاط استان هستیم، گفت: سامانه بارشی که از فردا استان را تحت تاثیر قرار می دهد از روز دوشنبه تضعیف می شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.