کد خبر : 34854
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1402 - 11:28

دندانپزشک قلابی در تبریز دستگیر شد

دندانپزشک قلابی در تبریز دستگیر شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: یک دندانپزشک قلابی که بدون اخذ مجوزهای لازم ادقام به مداخله در حوزه درمان می کرد، شناسایی و دستگیر شد.

جواد احمدیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: با گزارش های مردمی و رصد تیم های بازرسی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مطب دندانپزشکی قلابی این فرد در سریع ترین زمان شناسایی و به دلیل عدم وجود مجوز و دخالت در امور درمانی و فعالیت افراد فاقد صلاحیت حرفه ای، پس از طی مراحل قانونی پملب شد.

به گفته وی مدارک موجود دندانپزشک قلابی به مقام قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای طی مراحل اداری و قضائی ارائه شد.

احمدیان همچنین از پلمب ۲ مرکز دیگر غیرمجاز مداخله گر امور درمان در تبریز خبر داد و اظهار کرد: طی چند روز اخیر و در ادامه روند بازدیدهای نظارتی کارشناسان نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جهت برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله در امور درمان این ۲ مرکز فعال در زمینه تزریقات و پانسمان پلمب شد.

وی با تاکید بر صیانت از حقوق گیرندگان خدمات پزشکی و پیشگیری از مخاطرات حاصل از فعالیت مراکز غیرمجاز درمانی، یادآور شد: طی هفته گذشته با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه، همکاری دادستانی مرکز استان، پلیس اماکن و پس از حصول اطمینان از صحت موضوع از طریق پایش عملکردی، حضور در مکان مذکور و بررسی های لازم و محرز شدن غیرقانونی بودن فعالیت این واحدها، عملیات پلمب اجرایی شد.

احمدیان با بیان اینکه یکی از وظایف حوزه معاونت درمان حفظ سلامت آحاد جامعه است، افزود:‌ معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز مصمم به برخورد جدی با متخلفان در حوزه ارائه خدمات درمانی است و با متخلفان بدون چشم پوشی برخورد می شود.

وی از آحاد مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد ضمن خودداری از مراجعه به واحدها و موسسه های غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌ را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.