کد خبر : 34858
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1402 - 12:08

کاهش ترافیک تبریز با چند راهکار سخت

کاهش ترافیک تبریز با چند راهکار سخت

آی نیوز – مریم جدی : تبریز در سال های اخیر رشد جمعیتی و توسعه شهری قابل توجهی داشته است. این امر منجر به افزایش تعداد خودروها و تردد آنها در سطح شهر شده است.

به گزارش آی نیوز ، سیستم حمل و نقل عمومی تبریز به اندازه کافی کارآمد نیست تا بتواند نیازهای شهروندان را به طور کامل برآورده کند. این امر باعث می شود که بسیاری از شهروندان از خودروی شخصی خود استفاده کنند.
همچنین برخی از رانندگان تبریزی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند. این امر باعث می شود که ترافیک در شهر سنگین تر شود. این امر هم ناشی از آن است که فرهنگ سازی در زمینه استفاده از حمل و نقل عمومی در تبریز کافی نیست. این امر باعث افزایش خودروهای تک سرنشین نیز می شود.
از سوی دیگر در ظاهر هزینه استفاده از حمل و نقل عمومی نسبت به استفاده از خودروی شخصی بالاتر است. این امر باعث می شود که بسیاری از شهروندان از خودروی شخصی خود استفاده کنند.
برای حل مشکل ترافیک تبریز، باید به عوامل ساختاری و رفتاری اشاره شده توجه کرد. می توان با توسعه اصولی سیستم حمل و نقل عمومی با افزایش تعداد خطوط اتوبوسرانی و مترو، ایجاد ایستگاه های جدید و بهبود کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی آغاز کرد.
با اصلاح ساختار ترافیکی شهر و افزایش آگاهی و فرهنگ سازی و تشویق رانندگان به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از رفتارهای پرخطر، می توان امید داشت که مشکل ترافیک تبریز تا حد زیادی حل شود. کاهش ترافیک تبریز  کاهش ترافیک تبریز ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.