کد خبر : 35140
تاریخ انتشار : جمعه 13 بهمن 1402 - 12:34

حذف مازوت‌ سوزی نیروگاه مطالبه به حق مردم اراک است

حذف مازوت‌ سوزی نیروگاه مطالبه به حق مردم اراک است

آی نیوز – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با بیان اینکه حذف مازوت‌سوزی نیروگاه مطالبه به حق مردم اراک و شازند است.

به گزارش آی نیوز به نقل از ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با بیان اینکه حذف مازوت‌سوزی نیروگاه مطالبه به حق مردم اراک و شازند است، گفت: هدف از این نشست رساندن صدای دغدغه مردم اراک به گوش مسئولان کشوری است.

«علی‌اکبر اسدی» در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک، افزود: اظهار نظر برخی افراد در سطح کشور در خصوص بی‌اثر بودن مازوت‌ در آلایندگی بی‌اساس است و باید حقایق از طریق سازمان حفاظت از محیط‌ زیست مطرح و پیگیری شود ‌و از طرف این سازمان اثرگذار بودن مازوت سوزی باید اعلام رسمی شود.

وی تاکید کرد: طبق قانون هوای پاک محل تولید آلایندگی خود باید نسبت به کاهش و حذف آن اقدام کند با این حال از وزارت نفت خواسته شده مازوت با سولفور پایین تولید کند و صرف نظر از این قانون به هرحال باید حداقل مازوت مناسب در اختیار نیروگاه قرار بگیرد که تا حدی از حجم آلایندگی کاسته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: تقاضای برنامه زمان‌بندی از وزارت نفت در خصوص تولید مازوت با سولفور کم را داریم که انتظار پیگیری سازمان حفاظت از محیط زیست وجود دارد.

اسدی ادامه داد: سالانه باید ۱۰ درصد مازوت سوزی نیروگاه شازند کاهش یابد که تقاصای پیگیری از طرف سازمان حفاظت محیط زیست می‌شود.

وی عنوان کرد: در شهرهایی مانند اراک که مشکل آلودگی هوا دارند نیاز است دستور داده شود مازوت سوزی انجام نشود و در مقابل تولید برق را در این شهرها کاهش داد و تقاضای ارائه این پیشنهاد از طرف سازمان حفاظت از محیط‌ زیست به شورای عالی امنیت را داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در خصوص دیگر انتظارها از سازمان محیط زیست گفت: سیاهه انتشار منابع ثابت کلان شهر اراک مربوطه به سال ۱۳۹۶ است و اطلاعات مربوطه پایش آلودگی باید بروز شود.

اسدی در خصوص تالاب میقان اراک نیز عنوان کرد: به دلیل وجود ریزگردها در فصل گرما نیاز به رسیدگی سازمان حفاظت از محیط زیست در این خصوص وجود دارد، همچنین تعدادی ایستگاه پایش آلودگی هوا به تعداد موجود باید اضافه شود که مورد درخواست استان مرکزی است

تعطیلی نیروگاه تنها راهکار رفع معضل آلایندگی این واحد است

به گزارش ایرنا، نماینده سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی استان مرکزی خطاب به معاون سازمان محیط زیست کشور گفت: رییس سازمان محیط زیست در سفر سال گذشته قول تامین گاز نیروگاه را داده بود و انتظار داشتیم امروز شخصا حاضر می‌شدند و در خصوص عمل نکردن به وعده‌ای که داده بودند توضیح می‌دادند.

«سیاوش آقاخانی» با اشاره به این نکته که نیروگاه شازند در بدترین جای ممکن استان مرکزی جانمایی شده است، بیان کرد: با کوچک‌ترین آلایندگی نیروگاه اراک در معرض آن قرار می‌گیرد.

وی با بیان این نکته که با وزش باران و باد هم آلاینده SO2 در اراک وجود دارد، عنوان کرد: امسال ۱۱ روز متوالی آلاینده مسئول اراک آلاینده SO2 بوده که در هیچ شهری از کشور چنین وضعیتی وجود نداشته است.

این فعال زیست محیطی اظهار کرد: از شبکه پایش هوای اراک نمی‌توان آمار صحیح و کاملی استخراج کرد، دستگاه‌های پایش هوای اراکه برخی از آلاینده‌ها از جمله HF ناشی از فعالیت کارخانه‌ ایرالکو را به دلیل نبود سنجنده اندازه‌گیری نمی‌کند و آلودگی واقعی شهر اراک مشخص نیست. حذف مازوت‌ سوزی نیروگاه مطالبه حذف مازوت‌ سوزی نیروگاه مطالبه ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.