کد خبر : 35210
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 - 12:40

بهسازی زیرساخت‌های گردشگری بازار تاریخی تبریز به مناسبت نوروز ۱۴۰۳

بهسازی زیرساخت‌های گردشگری بازار تاریخی تبریز به مناسبت نوروز ۱۴۰۳

شهردار منطقه ۸ از ساماندهی فضای سبز سرای امیر در آستانه سال نو خبر داد و گفت: زیرساخت های گردشگری بازار تاریخی تبریز به مناسبت نوروز ۱۴۰۳ بهسازی می شود.

به گزارش آی نیوز ، حسین منیری فر ضمن اعلام خبر فوق افزود: بازار تبریز یکی از اصلی ترین مقاصد میهمانان و گردشگران نوروزی است و بر همین اساس عملیات توسعه فضای سبز حیاط امیر به عنوان بزرگترین کاروانسرای بازار تاریخی تبریز، آغاز شد.

وی افزود: ایجاد فضای سبز درخور شان حیاط بازار امیر از طرح های درحال اجرای شهرداری منطقه هشت است و کاشت انواع گل و گونه های گیاهی، رسیدگی به باغچه ها، مراقبت از درختان موجود توسط واحد فضای سبز منطقه ۸ درحال انجام است.

شهردار منطقه هشت با تاکید بر اهمیت و جایگاه تیمچه و حیاط بازار امیر به عنوان یکی از شاخص ترین زیرساخت های گردشگری تبریز تصریح کرد: این فضای گردشگری از گذشته تا به امروز محلی برای بازدید میهمانان بوده است و اجرای طرح جامع زیباسازی، ایجاد فضای سبز، مراقبت از بافت اصلی از جمله اقدامات این منطقه در راستای برنامه های راهبردی و عملیاتی شهرداری تبریز به شمار می رود.

حسین منیری فر پیش از این نیز در جریان دیدار خود با اسقف اعظم گریگور چیفتچیان رئیس خلیفه گری ارامنه آذربایجان، از آمادگی شهرداری منطقه ۸ برای مشارکت و همکاری با خلیفه گری ارامنه آذربایجان، در راستای ساماندهی و تغییر کاربری اماکن تاریخی تحت مالکیت این خلیفه گری خبر داده بود.

وی همچنین در این دایدار بر استفاده گردشگری از اماکن تاریخی هسته مرکزی شهر به عنوان راهکار ساماندهی اساسی بافت تاریخی تبریز تاکید کرد.

تبدیل اماکن با مالکیت خلیفه گری ارامنه آذربایجان به کاربری های گردشگری از جمله هتل سنتی، بوستان تاریخی مهمترین بخش از موضوعات مطروحه در این جلسه بود.

شهردار منطقه ۸ از ساماندهی فضای سبز سرای امیر در آستانه سال نو خبر داد و گفت: زیرساخت های گردشگری بازار تاریخی تبریز به مناسبت نوروز ۱۴۰۳ بهسازی می شود.

بهسازی زیرساخت‌های گردشگری بهسازی زیرساخت‌های گردشگری

شهردار منطقه ۸ از ساماندهی فضای سبز سرای امیر در آستانه سال نو خبر داد و گفت: زیرساخت های گردشگری بازار تاریخی تبریز به مناسبت نوروز ۱۴۰۳ بهسازی می شود. ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.