کد خبر : 35224
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 - 16:13

نوازنده ناغارا در چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام: هنرمندان موغام میدان رقابت را خالی نگذارند

نوازنده ناغارا در چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام: هنرمندان موغام میدان رقابت را خالی نگذارند

نوازنده ساز ناغارا در چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام گفت: هنرمندان موغام میدان رقابت را خالی نگذارند و با شرکت در جشنواره ها در راستای حفظ و صیانت از این موسیقی غنی قدم بردارند.

مبینا دولت علی ضمن تقدیر از اقدامات چشمگیر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و انجمن موسیقی تبریز در راستای برگزاری باشکوه چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام در راستای معرفی موسیقی اصیل موغام اظهار کرد: بنده حدود سه سال است که به صورت تخصصی در ساز ناغارا فعالیت می کنم و امسال برای نخستین بار در این جشنواره در بخش تکنوازی حضور دارم.
وی با بیان اینکه ساز ناغارا ساز کوبه ای مهمی در موسیقی موغام است، اظهار کرد: بنده زیر نظر استاد حسینی فعالیت خود را در این زمینه ادامه می دهم و به نظر من موسیقی مکمل هنرهای دیگر است و سازهای کوبه ای از جمله ناغارا می تواند در هنرهایی همچون تاتر و نمایش جایگاه ویژه ای داشته باشد و هنرمندان نقش خود را به عنوان تکنوازی به خوبی ایفا کنند.
این نوازنده ناغارا با اشاره به سطح برگزاری چهارمین جشنواره موسیقی سراسری موغام بیان کرد: این جشنواره با حضور هنرمندان برجسته کشور در حد بالایی برگزار می شود، امید است این جشنواره در جامعه بازدهی خوبی داشته باشد.
دولت علی از مردم خواست تا با سوق دادن فرزندانشان در عرصه موسیقی ارزشمند نام موسیقی موغام را زنده نگه دارند و در حفظ و صیانت از این هنر ارزشی بومی قدم بردارند و هنرمندان نیز با حضور خود در عرصه هایی همچون جشنواره ها شرکت کنند تا با حضور آنها شاهد تبلیغ این موسیقی برای مردم و همچنین بازدهی گسترده در جامعه باشیم.
گفتنی است چهارمین جشنوارهٔ سراسری موسیقی موغام، به‌همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، از یکم تا چهارم اسفندماه در فرهنگ‌سرای الغدیر برگزار و روز پنجم اسفندماه در محل همایش‌های بین‌المللی خاوران تبریز شاهد برگزاری آیین اختتامیه خواهد بود.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.