کد خبر : 35683
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 - 12:47

تبریز نیازمند ۶ شهربازی جدید است

تبریز نیازمند ۶ شهربازی جدید است

یعقوب هوشیار در جلسه هم اندیشی و بررسی مشکلات سازمان توسعه و عمران عون بن علی بر لزوم نصب تابلوی روزشمار پروژه توسعه ۵۰ هکتاری تفرجگاه عینالی و بهره برداری از این پروژه تا ۲۱ مهرماه سال جاری تاکید کرد.

نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات سازمان توسعه و عمران عون بن علی؛ صبح امروز با حضور شهردار تبریز، شهردار منطقه یک، مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز، مدیرعامل شرکت تدبیر اندیش و مدیران ستادی سازمان عون بن علی در تفرجگاه عینالی برگزار شد.

در این نشست که پس از بازدید چند ساعته شهردار تبریز از مجموعه عون بن علی برگزار شد یعقوب هوشیار با اشاره به پتانسیل های تفرجگاه عینالی در حوزه فرهنگی و گردشگری گفت: عینالی یکی از مناطق بی نظیر کشور در برخورداری از ظرفیت های طبیعی و گردشگری بوده و نگهداری و توسعه این مجموعه همواره در دستور کار مدیریت شهری قرار داشته است.

وی با اشاره به ضرورت نصب روزشمار برای بهره برداری از پروژه توسعه ۵۰ هکتاری فضای سبز افزود: افزایش سرانه فضای سبز جزو اولویت های اصلی شورای ششم شهر و این دوره از مدیریت شهری بوده و بخشی از این مهم بایستی به همت همکاران زحمتکش حوزه فضای سبز با بهره برداری از پروژه توسعه ۵۰ هکتاری فضای سبز در تفرجگاه عینالی تا ۲۱ مهرماه سال جاری تحقق یابد. وی در این زمینه خاطر نشان کرد: در دوره فعلی مدیریت شهری توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز شروع شده که ۵۰ هکتار آن در عینالی انجام شده است.

هوشیار گفت: تاکنون ۷ هزار اصله نهال برای ۴ هکتار از این پروژه خریداری شده است که از این مقدار سه هزار و ۷۵۰ اصله گونه های درختی از قبیل: زرشک، سرو نقره‌ای، کاج سیاه، اقاقیا، سنجد، سماق، پسته وحشی کاشته شده و برای ۴۶ هکتار باقی مانده نیز بودجه لازم پیش بینی شده است.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت های گردشگری در عینالی گفت: تبریز باید ۶ شهربازی داشته باشد که منطقه ۷ هزارهکتاری عون بن علی یکی از مستعدترین مناطق برای ایجاد چنین محلی است و با افزایش جذابیت های این مجموعه می توانیم شاهد استقبال مردم نه فقط در روزهای آخر هفته بلکه تمامی روزهای هفته باشیم.

ایجاد مسیرهای کوهنوردی و پیاده روی جدید، رفع سدمعبر و مشکلات ترافیکی ورودی تفرجگاه عینالی، توسعه فعالیت های فرهنگی و تفریحی در راستای افزایش نشاط اجتماعی، ایجاد اتاق فکر و بهره مندی از افکار و نظرات صاحبان تجربه، اساتید و … در زمینه در آمدزایی، توسعه گلکاری ها و افزایش زیباسازی محیطی از جمله دیگر موارد مطروحه در این نشست بود که مورد بررسی و گفتگوی کارشناسی قرار گرفت.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.