کد خبر : 4281
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آذر 1394 - 7:08

تدوین برنامه‌های عمران و شهرسازی، با محوریت شاخص‌های هویتی و تمدنی

تدوین برنامه‌های عمران و شهرسازی، با محوریت شاخص‌های هویتی و تمدنی

 شهردار تبریز بر لزوم تدوین برنامه‌های عمران و شهرسازی با محوریت شاخص‌های هویتی و تمدنی تاکید کرد و گفت: معماری به عنوان یکی از مظاهر هویتی جوامع مسلمان، یادگار ارزنده ای است که باید مورد صیانت و احیا قرار بگیرد.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در همایش نگاهی به معماری معاصر شرق، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها به عنوان مجریان توسعه و عمران شهری باید در خصوص احیای معماری‌ هویتی گام‌های جدی بردارند.
وی با بیان این‌که مدرن‌سازی و پایبندی به الگوهای تمدنی، الزاماً هیچ تناقضی با هم ندارند، تاکید کرد: تلفیق ایده‌های سنتی با رویکردهای فنی و مدرن، می تواند الگوهایی پدید بیاورد که در عین استحکام و مقاومت، از حیث معماری و طراحی نیز قابل استفاده باشند.
شهردار تبریز با اشاره به حضور خود در مجمع کلان‌شهرهای جهان در مقر سازمان ملل، تاثیرگذاری اندک کلان‌شهرهای تمدن‌ساز را از نگرانی ها و دغدغه‌های مجامع رسمی جهان عنوان کرد و اظهار داشت: بخش عمده‌ای از چالش‌های اجتماعی جهان امروز، به خاطر دوری از ریشه‌های فکری و فرهنگی‌ی است که بی‌اعتنایی به معماری گذشتگان، یکی از مصادیق آن است.
وی تصریح کرد: اگر خواهان اعتلای هویت فاخر و تمدن‌ساز خود هستیم، باید تمام عزم و اراده خود را معطوف احیای معماری ایرانی و اسلامی کنیم.
شهردار تبریز اظهار داشت: متاسفانه برخی سردرگمی‌‌ها در مباحث توسعه‌محور، منجر به وضعیت آشفته معماری امروز شده، با این حال، معتقدم با تکیه بر اراده و ایده‌های معماران جوان می‌توان معماری هویت‌ساز ایرانی را بار دیگر تحقق بخشید.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.