کد خبر : 4472
تاریخ انتشار : شنبه 12 دی 1394 - 5:57

فاز دوم سنگفرش معابر تاریخی به زودی عملیاتی می‌شود

فاز دوم سنگفرش معابر تاریخی به زودی عملیاتی می‌شود

شهردار منطقه ۸ تبریز،  از برنامه ریزی برای اجرای فاز دوم  سنگفرش معابر و احداث پیاده راه در محدوده بافت تاریخی تبریز  خبر داد .

 

به گزارش آی نیوز به نقل از شهرداری منطقه هشت، علی  مدبر با اشاره به لزوم سامان دهی بافت تاریخی شهر تبریز گفت: طی سالهای اخیر اقدامات مناسبی در جهت پیاده محور نمودن معابر بافت تاریخی انجام یافته  که احداث پیاده راه در  معابر تاریخی شهر همچون خیابان تربیت، مقصودیه ،کوچه پستخانه،سرای گرجیلر و کوچه حیدر زاده   نمونه ای از آنهاست  .
وی اضافه کرد: این که این اقدام در راستای متناسب سازی معابر شهری منطقه  با بافت تاریخی محدوده مرکزی تبریز  صورت پذیرفته است و ما در صددیم در اینده نزدیک ادامه این روند را در سایر  معابر تاریخی تبریز اجرا نمائیم.
شهردار منطقه هشت با بیان این‌که به منظور توسعه پیاده‌راه‌محوری در مناطق تاریخی شهر، پیاده راه تربیت در تربیت  قدیم نیز ادامه خواهد داشت گفت: در کنار آن  پیاده راه مقصودیه تا  هفده شهریور ادامه داده شده و همچنین  کوچه “پاساژ قدیم” در حدفاصل پاساژ امت  و چهار راه شریعتی که زمانی مرکز تجمع کنسولگریهای کشورهای مختلف در تبریز بود، به پیاده راه تبدیل خواهد شد.
وی اقدامات اجرا شده و در حال اجرای منطقه هشت را در جهت هویت بخشی بافت تاریخی شهر را  ارزشمند دانسته و ابراز امیدواری کرد تا با بازگرداندن روح زندگی در بافت های قدیمی و تعریف موقعیت مکانی،کاربری، معماری، اجتماعی، تاریخی، فرهنگی،  ارزش این منطقه مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.