کد خبر : 4879
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اسفند 1394 - 6:19

تقدیر جمعیت مردمی رفتگران طبیعت و سازمان غیردولتی همیاران زیست سبز از شهردار تبریز

تقدیر جمعیت مردمی رفتگران طبیعت و سازمان غیردولتی همیاران زیست سبز از شهردار تبریز

جمعیت مردمی رفتگران طبیعت آذربایجان شرقی و سازمان غیردولتی همیاران زیست سبز با صدور پیامی از تلاش‌های شهرداری تبریز در حفظ محیط زیست شهری از طریق فضاسازی تبلیغات انتخاباتی قدردانی کرد.


به گزارش آی نیوز، در این پیام آمده است: صدای انتخابات که به گوش می رسد فکر تخریب مناظر عمومی شهری زیر سایه شیوه نادرست تبلیغات لرزه بر اندام شهروندان و فعالین مدنی به ویژه محیط زیستی ها می اندازد. روشهای مختلف شبکه های مجازی هم گویا نتوانسته بار چندانی از عرضه تبلیغات کاغذی شهری بگیرد و متاسفانه تولید و نصب بنر های غول پیکر هم بر ابزارهای ارزان و قابل دسترس تبلیغ در دنیای امروز کشور نیز اضافه شده است. با آغاز تبلیغات نامزدهای مجلس دهم خبرها و تصاویر دردناک و شرم آوری از شهرهای کشور در شبکه های مجازی در حال انتشار بود.درختان و معابر شهر زیر خیل عظیمی از تبلیغات کاغذی مدفون شده بود. تحمل زشتی بصری از یک سو و انعکاس این رفتارها در رسانه های دنیا عرق شرم بر چهره بسیاری از شهروندان فهیم و منتقدان رفتارهای فرهنگی نشاند .

در ادامه این پیام با بیان این که در این میان شهر ما تبریز به لطف و تدبیر مدیران فرهیخته توانست قاب سبزی بر چهره تبلیغات مجلس دهم بگیرد، خاطرنشان شده است: ارائه قوانین و ضوابط در نحوه اجرای تبلیغات شهری و امکان رصد و گزارش تخلفات ممکنه توسط مردم در خصوص عدم رعایت مقررات تبلیغات کاندیدها اولین قدم موثر مدیران شهر تبریز بود.

این تشکل زیست‌محیطی با یادآوری این‌که فرماندار محترم تبریز پیش از  آغاز زمان تبلیغات مجلس دهم، در جشنواره زیست محیطی شهروندان و تشکلهای زیست محیطی تبریز بر لزوم توجه و دقت مردم در خصوص انتخاب نمایندگان اندیشمند در حوزه زیست محیطی تاکید کرده بود، متذکر شده است: در این میان گروهی از فعالین محیط زیست استان همگام با طرح کشوری پویش پاسداری از محیط زیست و میراث فرهنگی اقدام به مذاکره، شناسایی و معرفی کاندیدهای حامی میثاق نامه این پویش کردند، به این امید که وکلای مجلس دهم با اتخاذ نگرش های زیست محیطی و توسعه پایدار در اعتلا و پیشرفت وطن گام بردارند.

جمعیت مردمی رفتگران طبیعت آذربایجان شرقی و سازمان غیردولتی همیاران زیست سبز در پیام خود آورده است: پس از آغاز تبلیغات کاندیدهای مجلس دهم تبریز شاهد تبلیغات متفاوتی با رویکرد زیست محیطی شد. کاندیدهای مجلس دهم منهای نفرات بسیار اندک در شکلی اخلاق مدارانه به رقابت پرداختند.با شعف و افتخار باید گفت درختان شهرمان در امان بودند و معابر عمومی بجز تابلوهای ویژه شهرداری تبریز از آلودگی های بصری در امان ماندند؛ و شنبه اولین روز بعد از رای گیری به لطف و تدبیر شهردار توانمند تبریز دکتر نجفی تمام تبلغیات انتخاباتی شبانه از چهره شهر جمع آوری شد؛ به این ترتیب، درست در زمانی‌که در شهرهای مختلف کشور گفتگوهایی در خصوص نحوه پاکسازی معابر شهری در اتاق جلسات مدیران کشور تشکیل می شد تبریز صبحی نظیف را آغاز کرد.

در پایان این پیام آمده است: بدین وسیله فعالین محیط زیست استان مراتب احترام و تقدیر خود را به تمام مدیران و مسئولینی که در تصمیم گیری تدبیر اتخاذ نموده و مامورانی در اجرای این مهم همت گماردند اعلام می دارد.امیدواریم آذربایجان به لطف حضور چنین مدیران و ورود نمایندگان منتخب در مجلس دهم شاهد اجرای قدمهای موثر  و افتخار آمیزی در حوزه محیط زیست شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.