کد خبر : 4906
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اسفند 1394 - 7:57

پایانه مسافربری تبریز در مراحل پایانی

پایانه مسافربری تبریز در مراحل پایانی

مدیرعامل سازمان عمران تبریز گفت: پایانه مسافربری تبریز، مراحل پایانی خود را طی می کند .

به گزارش آی نیوز به نقل از سازمان عمران، ایمان غنی زاده با اعلام این مطلب افزود: پایانه مسافربری تبریز یکی از بزرگ‌ترین پروژه ‌های شهری تبریز است که توسط سازمان عمران شهری اجرا می شود و در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می کند و بزودی مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: طرح اولیه این پروژه در سال ۷۵ آغاز شده و بخش هایی که پیش تر، ایجاد شده بودند، در معرض نابودی قرار داشتند و از سال ۹۱ و آغاز احیای این پروژه، این قسمت ها نیز مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته اند.
مدیرعامل سازمان عمران تبریز افزود: سازمان عمران شهرداری تبریز به عنوان مجری این پروژه، با عقد قرار دادی در سال ۹۳، اجرای عملیات عمرانی ان را در ۲۴ هزار متر مربع زیر بنا آغاز نمود.
غنی زاده همچنین گفت: کاربری‌های طبقاتی پروژه بزرگ ترمینال تبریز، شامل بخش‌های مختلف از جمله شهر بازی کودکان، نمازخانه، محل تاسیسات و سرویس‌های بهداشتی و نیز بنای اصلی شامل سالن اصلی، هایپر مارکت و قسمت‌های اداری و بانک است
وی در بخش دیگری از سخنان خود،تصریح کرد: در احداث این پروژه شرکت‌های منحصر به فرد کشوری حضور دارند و پیمانکارانی نیز از کشورهای خارجی در امر نمای شیشه‌ای این پروژه مشارکت دارند .
غنی زاده اظهار داشت: این پروژه ۵ پله برقی و دو آسانسور و ۴۴ درب بازشو دارد که شرکت‌های نام برده، اجرای کارها را بر عهده دارند .
وی، همچنین پایانه مرکزی تبریز را تحولی عظیم در حمل‌و‌نقل بین‌شهری اعلام و تاکید کرد: در همین راستا و همزمان با افتتاح پایانه جدید، شرکت‌های مختلف مسافربری کنونی پس از ادغام، به چند شرکت قوی با خدمات گسترده تبدیل‌شده و در غرفه‌های مدرن و زیبا مستقر می‌شوند. شرکت‌هایی هم که مایل به ادغام نباشند، به ترمینال شرقی تبریز انتقال خواهند یافت تا در حمل‌و‌نقل درون استانی، کماکان فعالیت کنند.
وی گفت: سالن ترمینال تبریز در کشور منحصر به فرد بوده و در میان کشورهای دیگر نیز مطرح است و حجم کار با توجه به حجم قرار دادها، یک پروژه ویژه است.
مدیرعامل سازمان عمران تبریز ادامه داد: با توجه به تاکیدات شهردار تبریز در مورد استفاده بهینه از مصالح و مدیریت هزینه، تلاش شد تا با تغییراتی در سبک سازه و اسکلت فلزی، در عین تزریق فناوری‌های جدید عمرانی و به روز کردن اصول مقام سازی، از حجم عملیات عمرانی گذشته نیز بیشترین و بهترین بهره‌وری صورت گیرد .
غنی زاده  در خاتمه سخنان خود از حمایت های شهردار تبریز در اجرای این پروژه قدرددانی نمود .
گفتنی است، ساختمان اصلی پایانه مرکزی تبریز پس از حدود سه دهه بلاتکلیفی، با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.