کد خبر : 4907
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اسفند 1394 - 8:01

آزاد راه تبریز – زنجان به دلیل ریزش پل بسته شد

آزاد راه تبریز – زنجان به دلیل ریزش پل بسته شد

فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی از بسته شدن مسیر رفت آزاد راه تبریز -زنجان در محدوده بستان آباد – زنجان به دلیل ریزش پل خبر داد.

سرهنگ جواد ناموران روز سه شنبه به ایرنا گفت: بخشی از این پل نزدیک راهدارخانه ورقه در کیلومتر ۱۱۰ تبریز به زنجان ریزش کرده و امکان تردد از روی آن وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه محور برگشت این آزاد راه باز و تردد جریان دارد، توصیه کرد: کسانی که قصد تردد در مسیر تبریز به زنجان دارند از جاده قدیم تبریز – میانه استفاده کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی هم در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بخش کوچکی از پل به دلیل خوردگی دچار ریزش شده است، گفت: کارشناسان در حال بررسی وضعیت پل هستند و پس از انجام اقدامات لازم اجاز تردد به خودروها را خواهند داد.
توحید اخلاقی اظهارکرد: آزاد راه تبریز- زنجان به صورت ناقص بهره برداری شده و هنوز هم شرکت ساخت و توسعه آزاد راه های کشور قطعاتی از پل را از پیمانکاران تحویل نگرفته است.
وی با اشاره به نواقص پل های این آزاد راه، گفت: نبود آب چکان، موجب انباشت آب در زمان بارندگی شده و با کاهش دمای هوا و یخبندان به سازه آسیب می رسد.
اخلاقی اعتبار مورد نیاز برای رفع نواقص این آزاد راه را سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
آزاد راه تبریز – زنجان به طول ۲۸۵ کیلومتر در چهار فاز اجرا شد.
فاز نخست آن به طول ۸۲ کیلومتر حدفاصل «زنجان – سرچم» در سال ۸۳، فاز دوم آن به طول ۱۶۱ کیلومتر حدفاصل «سرچم – بستان آباد» در سال ۸۵ و فاز سوم آن به طول ۲۲ کیلومتر حدفاصل «بستان آباد – قزلجه میدان» در سال ۹۰ بهره برداری شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.