کد خبر : 4929
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 اسفند 1394 - 9:12

بازار تاریخی تبریز؛یکی از مهم ترین پتاسنیل های جذب گردشگر

بازار تاریخی تبریز؛یکی از مهم ترین پتاسنیل های جذب گردشگر

 سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز گفت: بازار تاریخی تبریز یکی ازمهم ترین پتانسیل های جذب گردشگری تبریز است.

به گزارش آی نیوز، رضا خلیلی افزود: بازار تبریز در میان مردم یک پایگاه اجتماعی مهم است که علاوه بر داد و ستد و ارزش تاریخی و معماری این بنا از لحاظ اجتماعی نیز جایگاه والایی دارد.
خلیلی با بیان اینکه از این جایگاه اجتماعی می توان برای تبریز ۲۰۱۸ بهره مند شد خاطر نشان کرد: اگر اهمیت بازار تبریز را به خوبی دریابیم با توجه به اینکه این اثر تاریخی در فهرست آثار جهانی نیز به ثبت رسیده است در معرفی ارزنده تبریز از این بنا می توانیم بهره مند شویم.
وی همچنین گفت: رفت و آمد طبقات مختلف اجتماعی به بازار تبریز، وابسته بودن تعداد قابل توجهی از اصناف تبریز به این بازار و همچنین جایگاه اجتماعی این بازار در مناسبت های مختلف همچون عزاداری اباعبدلله (ع) در دهه محرم وجه تمایز اصلی این بازار از سایر بازارهای تاریخی کشور است.
سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز یاد آور شد: یک بنای تاریخی زمانی اهمیتش افزون می شود که کاربری خود را حفظ کند اگر ما کاربری یک اثر تاریخی را حذف کنیم مانند این است که روح را از یک جسم گرفته باشیم و یکی از دلایلی که بازار تاریخی تبریز توجه گردشگران را جلب می کند، اهمیت همین موضوع است.
خلیلی اظهار کرد: ۴۰ درصد از آثار ثبت جهانی کشور در استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است و بازار تاریخی تبریز از مهم ترین این آثار است، پتانسیل گردشگری این اثر تاریخی به نسبت سایر آثار قابل مقایسه نیست و به نظر می رسد نهادهای متولی در راستای میزبانی ارزنده در سال ۲۰۱۸ از این اثر تاریخی به خوبی می توانند استفاده کنند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.