کد خبر : 4963
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اسفند 1394 - 8:02

طرح‌جامع تبریز، الگوی‌توسعه‌تبریز در دودهه آینده

طرح‌جامع تبریز، الگوی‌توسعه‌تبریز در دودهه آینده

 معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز، طرح جامع تبریز را الگوی توسعه این شهر در دو دهه آینده دانست.

به گزارش آی نیوز، محمد عزتی در جلسه علنی این هفته شورای اسلامی شهر، ضمن تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به دلیل توجه ویژه به طرح جامع تبریز، گفت: این طرح به عنوان الگوی توسعه هر در دو دهه آتی محسوب می شود  و ملاک تهیه طرح های تفصیلی تبریز، حداقل تا افق ۱۴۱۵ خواهد بود.
وی در ادامه، با اشاره به سیاست های کلی طرح جامع، افزود: در این طرح، تبریز به عنوان منطقه شهری در نظر گرفته شده است که البته این نوع نگرش، به نفع تبریز است؛ چرا که اگر تبریز با نقش های صنعتی، اقتصادی یا کشاورزی معرفی می شد، نمی‌توانست جوابگوی این نقش ها باشد و نتیجه آن، به آلودگی های مختلف، ترافیک، ازدیاد بی رویه جمعیت، عدم کنترل و در نهایت مشکلات عدیده اجتماعی و اقتصادی منتهی می‌شد.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز، در توضیح تبریز به عنوان منطقه شهری در طرح جامع، اذعان داشت: در منطقه شهری، دیدگاه مبتنی بر پراکندگی جمعیت و فعالیت، تمرکز فن‌آوری‌های نوین و مبتنی بر IT و صنایع سبز در محدوده داخلی شهر است و تمام صنایع آلاینده و کارگاه‌های خدماتی، در خارج از محدوده شهر، در نظر گرفته می‌شوند.
عزتی تصریح کرد: در توسعه شهری، توجه بر روی پالایش محدوده های بلافصل تبریز، متمرکز شده است؛ به ویژه درمحورهای ورودی و خروجی شهرو تقویت کریدورهای عبوری شهر که اعضای محترم نیز بر آن تاکید داشتند.
وی اضافه نمود: بر اساس طرح جامع، پیش بینی شده که دو کریدور اصلی موازی با کنار گذر های جنوبی و شمالی، اجرا شود.
به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز، طرح جامع جدید تبریز سومین طرح جامع تاریخ شهر تبریز می باشد که به دنبال اتمام طرح تفصیلی تبریز مطالعات آن شروع شده است .


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.