کد خبر : 5476
تاریخ انتشار : شنبه 12 تیر 1395 - 6:53

تداوم عملیات احداث پارک موزه دفاع مقدس

تداوم عملیات احداث پارک موزه دفاع مقدس

 شهردار منطقه ۲ تبریز، تاکید کرد که عملیات تکمیلی ساختمان مرکزی پارک موزه دفاع مقدس در ارتفاعات پارک شمیم پایداری، تداوم دارد.

به گزارش آی نیوز به نقل ازشهرداری منطقه ۲ تبریز، رسول موسائی شهردار منطقه دو تبریز با اعلام این خبر افزود: به منظور حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و آثار به جا مانده از شهیدان گلگون کفن و با هدف آشنائی هرچه بیشتر جوانان با رزمندگان و ایثارگران و چهره های ماندگار مدافعان ایران اسلامی، عملیات اجرائی ساختمان موزه دفاع مقدس در قالب عظیم ترین پروژه فرهنگی کلانشهر تبریز از سوی شهرداری منطقه دو در حال اجرا است.

وی با اشاره به ویژگی های فنی این پروژه گفت: موزه دفاع مقدس، ۵۶۰۰متر مربع زیربنا، در ارتفاعات پارک شمیم پایداری و با صرف اعتباری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال، با جدیت تمام در حال اجراست.

شهردار منطقه دو تبریز با عنوان اینکه این پروژه در ۵ طبقه در حال احداث است، تصریح کرد: کتابخانه و موزه دفاع مقدس به شکل ۸ وجهی برگرفته از معماری اسلامی، یکی از کم نظیرترین پروژه های کشور محسوب می شود که هم اکنون در مرحله کف سازی، نماکاری و تکمیل ساختمان مرکزی قرار دارد.

رسول موسائی با اشاره به اینکه در طراحی محوطه مرکزی این موزه، رواق هایی با نمای شیشه ای بصورت یک نمایشگاه دائمی بکار گرفته می شود گفت: ورودی این موزه به مقبره شهدای گمنام مزین و در اطراف آن نیز نورپردازی ویژه ای به همراه آبنما اجرا می شود.

وی در خصوص سایر امکاناتی که برای تکمیل و تجهیز پارک موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده است اظهار داشت: یک باب پارکینگ با ظرفیت ۱۵۰ دستگاه خودرو، سالن اجتماعات ۴۸۰ نفره، رواق های حکاکی شده با آیات قرآنی به همراه مفاهیم دفاع مقدس جهت استفاده در نمای ساختمان موزه، ۲ آب نما، احداث سردرب ورودی از طرف خیابان استاد معین و مسیر ویژه معلولین و جانبازان برای دسترسی آسان به ساختمان موزه، از سایر امکاناتی است که برای تجهیز موزه دفاع مقدس ایجاد می شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.