کد خبر : 5733
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1395 - 7:12

دکتر نجفی زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را نواخت

دکتر نجفی زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را نواخت

شهردار تبریز با حضور در دبیرستان خیام در کوی فیروز، زنگ نمادین بازگشایی مدارس تبریز و آغاز سال‌تحصیلی ۹۶-۹۵ را نواخت.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در این مراسم، با تبریک آغاز سال‌تحصیلی به دانش‌آموزان، معلمان و فعالان آموزشی خاطرنشان کرد: پیشرفت، رفاه و آبادانی، تنها در صورتی ماندگار است که جامعه از شاخص‌های آموزشی قوی و باثبات برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: توسعه پایدار، به عنوان آرمان اصلی پیشرفت، در گرو پژوهش‌محوری است؛ این رویکرد باید به فراخور رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی، در ساختار آموزشی نهادینه شود.

شهردار تبریز با اشاره به تعامل هدفمند شهرداری و مدیریت آموزشی استان گفت: در سال‌های اخیر، همکاری تنگاتنگ دو مجموعه، با هدف تقویت مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان پیگیری شده است؛ انتخاب شهرداران مدارس و تعامل نزدیک شهرداری‌های مناطق با مدارس، در همین راستا قابل‌توجه است.

دکتر نجفی با اشاره به این‌که تبریز، مهد علم‌آموزی مدرن و  نقطه اتکای فرهنگ و دانش، در توسعه فرهنگی کشور است، گفت: نخستین مدرسه مدرن کشور با همت میرزا حسن رشدیه در تبریز بنا شده است؛ این پیشینه ارزشمند، در مسیر کلی توسعه فرهنگی کشور بارز بوده و همواره دانشمندان و شخصیت‌های برجسته علمی و ادبی را تقدیم کشور کرده است.

وی تاکید کرد: پشتکار علمی و پژوهشی دانش‌آموزان باید همین مسیر متعالی را ادامه دهد.

شهردار تبریز با تاکید بر نقش‌آفرینی حوزه‌های آموزشی در اهداف «تبریز ۲۰۱۸» متذکر شد: فرهنگسازی و ارایه اصول مهم میزبانی بین‌المللی، ضرورت‌های اجتماعی بحث گردشگری را قوت خواهد بخشید.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.