کد خبر : 5806
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 مهر 1395 - 6:04

دکتر نجفی:عمل به قانون، رکن اصلی افزایش سواد ترافیکی شهروندان

دکتر نجفی:عمل به قانون، رکن اصلی افزایش سواد ترافیکی شهروندان

شهردار تبریز در مراسم اعطای گواهی نامه به مربیان طرح جامع ارتقای سواد ترافیکی، بر عمل به قانون به عنوان رکن اصلی افزایش آگاهی ترافیکی شهروندان، تاکید کرد.

به گزارش  آی نیوز، دکتر صادق نجفی، با اشاره به اهمیت اصول قانونی در نظم بخشی و ساماندهی ترافیک شهری، گفت: تمامی عوامل موثر در ترافیک، اعم از قانون گذار و مجری قانون، ابتدا باید به کار خود ایمان داشته باشند و عمل به قانون را، در وهله اول، از خودشان آغاز کنند.

وی در ادامه، تامین زیرساخت های مورد نیاز ترافیک را نیز، بخش موثر دیگر در این حوزه دانست و اظهار داشت: با تامین زیرساخت های مورد نیاز در سطح شهر، فضایی ایمن برای تردد شهروندان فراهم می شود و در عین حال، همین امر، مشوق آنان درکسب اطلاعات و آگاهی های بیشتر در زمینه ترافیک خواهدشد.

شهردار تبریز، تجهیز خیابان ها و معابر شهری به علایم و امکانات ترافیکی را، یک اقدام موثر ارزیابی کرد و متذکر شد: وجود علایم ترافیکی مناسب و گویا در صورتی که در مکان های درست نصب شود، عابران پیاده و رانندگان را به رعایت قانون در ترددهای روزانه دعوت می کند.

دکتر نجفی، با بیان ضرورت رفع موانع ترافیکی در سطح معابر شهری، خاطرنشان کرد: مناسب سازی محیط شهری یکی از مهم ترین عواملی است که شهروندان را از تردد ایمن بهره مند می سازد و بر همین اساس باید در برنامه ریزی های اجرایی، به این موضوع نیز توجه ویژه شود.

وی در پایان سخنان خود، با تکیه بر لزوم گزینش اصول علمی در انتخاب روش های تسهیل ترافیک، اذعان داشت: در عین حال، نباید این نکته را از نظر دور داشت که طرح ارتقای سواد ترافیکی به دلیل وسعت و اهمیت، به تنهایی از عهده شهرداری بر نمی آید و بایستی دیگر نهادها و ادارت نیز در این حوزه مشارکت نمایند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.