کد خبر : 5844
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آبان 1395 - 7:46

ظرفیت‌های‌ فرهنگی‌ شهرداری‌، در‌ خدمت‌ پیشگیری‌ از‌ آسیب‌های‌ اجتماعی

ظرفیت‌های‌ فرهنگی‌ شهرداری‌، در‌ خدمت‌ پیشگیری‌ از‌ آسیب‌های‌ اجتماعی

شهردار تبریز، آموزش‌های بازدارنده را مهم‌ترین ضرورت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خواند و افزود: بخش مهمی از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در فرهنگسرا و از طریق ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای صرف آموزش‌های عمومی و تقویت توانمندی‌های اجتماعی می‌شود.

دکتر صادق نجفی در دیدار با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی، با بیان این مطلب اظهار داشت: برخوردهای تنبیهی، در بیشتر اوقات تنها جنبه جزایی دارند و کمتر دیده‌شده که موجب آگاه‌سازی افراد شوند.

وی تاکید کرد:  اجرای برنامه‌های آموزشی در بستر خانوده، مدارس، مساجد، رسانه‌ملی، دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و حوزه‌‌های متعدد شهروندی، می‌تواند در مباحث و آسیب‌های متعدد فرهنگی نقش پیشگیرانه و تاثیرگذار داشته باشد.

شهردار تبریز با تاکید بر تعامل دستگاه قضایی و مدیریت شهری گفت: عرصه عمومی هر شهر، نمود امنیت و آرامش است، از این رو، شهرداری باید ساختارهای مختلف شهر را در راستای کاهش زمینههای ارتکاب جرم طراحی و اجرا کند؛ و در مقابل، دستگاه قضایی نیز تمهیدات لازم را در خصوص تقویت قوانین حوزه شهرداری و همکاری‌های فکری و آموزشی  توسعه دهد.

رضا مسعودی‌فر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، اهتمام شهرداری تبریز در حوزه آسیب‌های اجتماعی را ارزشمند توصیف کرد و افزود: ایجاد مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶، اقدام ارزنده‌ای است که نقش اساسی در محدودسازی معتادات متهاجر داشته‌است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی شهرداری تبریز، اظهار امیدواری کرد، همکاری‌های آموزشی و اجرایی دادگستری استان و شهرداری تبریز، در حوزه‌ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ماندگار شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.