کد خبر : 5851
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1395 - 10:00

پدافند غیرعامل باید به باور عمومی حوزه ساخت‌و‌‌ساز تبدیل شود

پدافند غیرعامل باید به باور عمومی حوزه ساخت‌و‌‌ساز تبدیل شود

شهردار تبریز اظهار داشت: پدافند غیرعامل به عنوان یکی از ضرورت‌های مهم حوزه ساخت‌و‌ساز مطرح است که هنوز آن‌طور که باید در جامعه تثبیت نشده است.

 دکتر نجفی در دیدار با معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این که این شاخص مهم باید فراتر از تکالیف رایج اداری، به باور عمومی ساخت‌و‌‌ساز شهری تبدیل شود، اظهار داشت: رسیدن به این باور، از مسیر فرهنگ‌سازی‌ و آگاهی بخشی می گذرد.

دکتر نجفی متذکر شد: بخش قابل توجهی از مباحث آموزشی شهرداری تبریز از طریق فرصت‌های مختلف رسانه‌ای، معطوف فرهنگسای در حوزه ساخت و‌ساز می‌شود.

وی اضافه کرد: در بحث‌های عمرانی نیز شاهد اتفاقات مهمی در تقویت بافت‌های ناکارآمد شهری هستیم که اجرای پایلوت طرح اسکان پایا در بافت فرسوده و همچنین اجرای برنامه‌های تثبیت و انتقال حاشیه‌نشینی شمالی شهر از آن‌جمله است.

شهردار تبریز یادآور شد: به همین منظور پروژه ۲۰۰ واحدی مسکن ارم، اخیراً در قالب فاز نخست اجرا شده و فازهای بعدی نیز هم‌اکنون با سرعت قابل‌قبول در شهرک اندیشه و ارم تداوم دارد.

دکتر نجفی اجرای پروژه‌های فضای سبز در قالب پارک‌های دو منظوره اسکان را از دیگر اقدامات شهرداری در تقویت اصول پدافند غیرعامل خواند.

شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت تقویت ایمنی شهری گفت: امروز علاوه بر ظرفیت‌های مهم آموزشی و تجهیزاتی آتش‌نشانی تبریز، هر یک از مناطق شهرداری از امکانات مهمی برای مدیریت بحران مناطق سطح حوزه خود برخوردارند.

شهردار تبریز با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد پدافند غیرعامل، ظهار داشت: همگام با برنامه‌های زیرساختی و روساختی، باید در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی، وارد عمل شویم و پدافند غیرعامل را از محیط خانه و خانواده تا عرصه عمومی شهر پایه‌ریزی کنیم.

علی‌اکبر پوری‌رحیمی،معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور  نیز در این دیدار با تقدیر از برنامه‌های شهرداری تبریز در پیگیری مباحث اجرایی پدافند غیرعامل گفت: ظرفیت‌ شهرداری‌ها در اجرای اصول و اهداف پدافند غیرعامل، گسترده و ارزشمند است.

وی اضافه کرد: این ظرفیت‌ها به خصوص در بخش‌های ساخت‌وساز، ایمنی و آتش‌نشانی، اسکان و شناسایی و تفکیک مناطق خطرآفرین حایز اهمیت است.

در این دیدار رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز حضور داشت.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.