کد خبر : 5962
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1395 - 9:39

اشاعه احترام به حقوق شهروندی و صیانت از حریم عمومی نیازمند آموزش فراگیر

اشاعه احترام به حقوق شهروندی و صیانت از حریم عمومی نیازمند آموزش فراگیر

رئیس کمیته آموزش ستاد صیانت از حقوق شهروندی، گفت: اشاعه احترام به حقوق شهروندی و صیانت از حریم عمومی نیازمند آموزش فراگیر است.

حجت الاسلام احمد حمیدی، در نشست کمیته آموزش ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان که در محل شهرداری مرکز و با شرکت نمایندگان تمام دستگاههای عضو کمیته آموزش ستاد صیانت از حقوق شهروندی برگزار شد، گفت: مهمترین هدف از تشکیل این جلسه فراهم‌سازی زمینه مناسب جهت عمل به تکالیفی است که در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی برای این کمیته  تعیین شده است.

 وی با اشاره به  اینکه آگاه‌سازی شهروندان از حقوق و تکالیف خود به‌منظور ارتقای انضباط اجتماعی و قانون‌گرایی در جامعه، از اهداف مهم کمیته آموزش ستاد صیانت از حقوق شهروندی به‌شمار می‌رود افزود: مهم ترین نکته ای که در این حوزه باید به آن توجه شود این است که هم مسئولان و هم خود شهروندان به حقوق و وظایف خود آگاهی و اشرافیت کامل داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز، افزود: فراگیر شدن آموزش ها، اشاعه احترام به حقوق شهروندی و صیانت از حریم عمومی، از اهداف مهمی است که می تواند راهکار بسیاری از مسائل اجتماعی در جامعه باشد.

حجت الاسلام حمیدی با  اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام بر حقوق مدنی شهروندان در موضوعات مختلف افزود: اسلام تمام شهروندان و مسلمانان را در قبال یکدیگر مسئول می داند و کارگزاران حکومت اسلامی از کارگر گرفته تا رئیس جمهور را خدمتگزار صدیق شهروندان معرفی می کند.

معاون فرهنگی واجتماعی  شهرداری تبریزبا اعلام اینکه تربیت مربیان آموزش حقوق شهروندی در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفته است تا با استفاده از آنها، گفتمان حقوق شهروندی در جامعه ترویج و سوالات شهروندان در این رابطه پاسخ داده شود، گفت: مجموعه شهرداری تبریز تمام ظرفیت و توانایی خود را برای آموزش حقوق شهروندی اختصاص داده است و در این راستا، همایشها، نشستها، کارگاهها و مشاوره های آموزشی متعددی را برگزار نموده است.

حمیدی افزود: در همین راستا ادارات، نهادها و سازمانهای مختلف عضو این کمیته، لازم است با احساس مسئولیت در آموزش حقوق شهروندی برای ۲۰ درصد از پرسنل اداری تا پایان سال ۹۵  ورود پیدا کنند و با ارائه آموزشهای لازم نتیجه آن در شکوفایی جامعه مشاهده شود.

رئیس کمیته آموزش ستاد صیانت از حقوق شهروندی در پایان، اظهار امیدواری کرد مدیریت شهری بتواند با استفاده از مشارکت وهمکاری شهروندان آگاه در امور شهری، ارائه خدمات را با کیفیت بیشتر وهزینه کمتر انجام دهد؛ به گونه‌ای که شهروندان بتوانند از تسهیلات شهری استفاده حداکثری را ببرند

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.