کد خبر : 6062
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دی 1395 - 9:40

کارخانه زباله سوز تبریز گام بزرگ شهرداری تبریز برای حفظ محیط زیست

کارخانه زباله سوز تبریز گام بزرگ شهرداری تبریز برای حفظ محیط زیست

شهردار تبریز احداث کارخانه زباله سوز و تولید انرژی از پسماند را گام بزرگ شهرداری تبریز برای حفظ محیط زیست این کلانشهر دانست.

دکتر صادق نجفی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به ضرورت احداث کارخانه زباله سوز در راستای حفظ محیط زیست و تولید انرژی نوین و پاک از زباله به جای دفن آن گفت: احداث این کارخانه در طول دو سال گذشته جز برنامه های مهم و اساسی مدیریت شهری تبریز قرار گرفته است که مدیریت کلان استان نیز با استقبال از این مسئله حمایت خوبی از احداث آن نموده اند.

وی با تشریح اهداف احداث کارخانه زباله سوز گفت: در حال حاضر روزانه ۸۰۰ تن زباله یعنی بخش اعظم زباله تبریز دفن می شود و درصد کمی از آن به کمپوست تبدیل می شود که با احداث کارخانه جلوی دفن زباله، این طلای کثیف گرفته می شود.

دکتر نجفی افزود: بعد از انتشار فراخوان بین المللی ۲۰ شرکت برای احداث این کارخانه اعلام آمادگی کردند در ادامه بر اساس شیوه نامه سرمایه گذاری تبریز به شرکتی رسیدیم که بیش از ۱۶۳ کارخانه زباله سوز اکثرا در کشورهای اروپایی احداث کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این پروژه به صورت بی او تی انجام می گیرد اظهار داشت: برای دفن هر کلیو زباله به صورت مستقیم و غیر مستقیم ۵۰ تومان هزینه می شود که سرجمع رقم بالایی می شود اما با احداث این کارخانه علاوه بر اینکه هزینه دفن زباله حذف می شود خروجی این کارخانه به صورت انرژی پاک و خاکستر مورد استفاده در آسفالت سازی ارزش افزوده بالایی برای شهر خواهد داشت.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه بعد از تصویب این لایحه احداث کارخانه باید هر چه سریعتر آغاز شود اظهار داشت: احداث این کارخانه یک سرمایه گذاری سه ساله است و بعدا از سه سال به بهره برداری خواهد رسید که قطعا فرصتی بسیار مناسب برای شهر است و نوعی ایجاد درآمد پایدار برای شهر و تبدیل تهدید زباله به فرصتی برای شهرخواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.