کد خبر : 6224
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 - 2:19

ساماندهی و تغییر مبلمان شهری ورودی شرق تبریز

ساماندهی و تغییر مبلمان شهری ورودی شرق تبریز

آی نیوز-  در برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ پروژه‌های متعددی برای زیبا‌سازی و ساماندهی این بخش از شهر در نظر گرفته شده که در محدوده شهرداری منطقه ۵ تبریز قرار دارد. برای اطلاع از روند برنامه‌ها و پروژه‌های در حال اجرا با «یعقوب هوشیار» شهردار منطقه ۵ تبریز گفت‌وگو کرده‌ایم…

در برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ پروژه‌های متعددی برای زیبا‌سازی و ساماندهی این بخش از شهر در نظر گرفته شده که در محدوده شهرداری منطقه ۵ تبریز قرار دارد. برای اطلاع از روند برنامه‌ها و پروژه‌های در حال اجرا با «یعقوب هوشیار» شهردار منطقه ۵ تبریز گفت‌وگو کرده‌ایم.

    برای تبریز ۲۰۱۸ چه پروژه‌های مهمی در منطقه ۵ در دست اجرا دارید؟

باند کندرو شمالی و جنوبی جاده تهران و پروژه فرامنطقه‌ای بزرگراه دوکمال و اصلاح معابر و آسفالت‌ریزی معابر مهم و همچنین اصلاح ورودی شرق تبریز و ایجاد مراکز مختلف رفاهی در این ورودی از جمله برنامه‌های عمرانی در این منطقه در آستانه تبریز ۲۰۱۸ است.

    با توجه به زمان کم باقی مانده تا آغاز تبریز ۲۰۱۸ برای تسریع در اتمام پروژه‌ها چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

در نخستین روزهای آغازین سال جدید و در جمع معاونان و مدیران این منطقه از تبریز از آنان خواسته شده تا برای تبریز ۲۰۱۸ برنامه‌های ابلاغی را پیگیری کنند و به پایان برسانند. با توجه به مدت زمان باقی مانده به میزبانی تبریز از گردشگران کشورهای اسلامی، نیاز داریم تا پروژه‌های تعریف شده در ورودی شرق تبریز به اتمام برسد.

    در زمینه روند اجرای پروژه‌ها نیز توضیح دهید.

تملک املاک باقی مانده در باند کندرو جنوبی جاده تهران در صورت انجام شدن در کمترین مدت زمان به بهره‌برداری خواهد رسید. باید توجه داشت که نقش باند کندرو شمالی و جنوبی جاده تهران در ساماندهی و تغییر مبلمان شهری ورودی شرق تبریز مهم است و باند شمالی این مسیر پس از بهره‌برداری و زیباسازی آن نقش اساسی در دگرگونی جاده تهران دارد. اگر باند جنوبی نیز به بهره‌برداری برسد این ورودی تبریز در آینده منطقه‌ای مستعد برای جذب سرمایه بخش خصوصی و تولید درآمد پایدار برای شهرداری خواهد بود.

    پروژه بزرگراه دوکمال در چه وضعیتی قرار دارد؟

پروژه فرامنطقه‌ای بزرگراه دو کمال تا مسیر جاده تهران ادامه خواهد داشت و نقش بزرگی در کاهش ترافیک مرکز شهر و همچنین ساماندهی ورودی شهر دارد. مسئولان شهری در منطقه ۵ تلاش می‌کنند تا در اتمام سریع این پروژه و اتمام سهمیه متعلق به این منطقه تا ۲۰۱۸ اقدام‌های لازم را انجام دهند. فاز اول بزرگراه دوکمال، حد فاصل میدان شهید فهمیده تا بارنج با ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار و به طول ۲ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و عملیات عمرانی فاز دوم این پروژه نیز شروع شده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.