کد خبر : 6294
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 - 2:48

کنفرانس ملی ساخت و ساز در تبریز برگزار می‌شود

کنفرانس ملی ساخت و ساز در تبریز برگزار می‌شود

آی نیوز- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی از برنامه ریزی جهت برگزاری کنفرانس ملی ساخت و ساز در مناطق لرزه خیز در روزهای ۲۰ و ۲۱ مرداد ماه سال جاری به یاد جانباختگان زلزله ارسباران در دانشگاه تبریز خبر داد.

علی طوماری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به زلزله ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۱ ارسباران گفت: دو زلزله دلخراش با شدت ۶ و ۶.۲ ریشتری مناطق وسیعی از شمال آذربایجان شرقی شامل شهرستان های اهر، ورزقان، هریس و بخش هایی از تبریز را لرزاند که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان و خسارات فراوان شد و بازخوانی این حوادث ضرورت توجه به ساخت و ساز مقاوم در مناطق لرزه خیز را گوشزد می کند.

  وی افزود: در راستای کاهش آسیب پذیری ساختمان ها در برابر زلزله، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با همکاری وزارت راه و شهرسازی ، دانشگاه ها و نهادهای علمی و اجرایی، با رویکردی نو و کاربردی جهت آشنایی کارشناسان و متخصصان با آخرین فناوری های رایج در عرصه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای، تصمیم به برگزاری کنفرانس ملی ساخت و ساز در مناطق لرزه خیز گرفته است.

  دبیر کنفرانس ملی ساخت و ساز در مناطق لرزه خیز نیز اهداف برگزاری این کنفرانس را پیش بینی، برنامه ریزی و پیشگیری از خطرات ناشی از وقوع زلزله و بحران های مرتبط، استفاده از پتانسیل ها و تکنولوژی های مهندسی در راستای ارتقا سطح ایمنی و آمادگی در ساختمان ها در مواجهه با زلزله و کسب دانش روز امر مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای اعلام کرد.

  محمدعلی لطف اللهی یقین، محورهای کنفرانس را شامل خطر پذیری و تحلیل خطر زلزله ، لرزه خیزی و تکتونیک، ژئوتکنیک لرزه ای، زلزله شناسی با محوریت گسل های منطقه آذربایجان، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و مدیریت زیرساخت‌های شهری در مقابل زلزله، ارزیابی آسیب پذیری، مقاوم سازی و بهسازی سازه ها اعلام کرد.

  وی خاطر نشان کرد: پژوهشگران تا ۳۱ خرداد ماه امسال فرصت دارند مقالات و پژوهش های خود را از طریق وب سایت رسمی کنفرانس به آدرس conf.azarnezam.ir به دبیرخانه ارسال نمایند.

  برنامه های این کنفرانس شامل برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه ، سخنرانی های کلیدی ، برگزاری نشست های فنی و کارگاه های تخصصی، ارائه مقالات شفاهی و پوستری ، برگزاری نمایشگاه تخصصی و همچنین انجام بازدیدهای فنی از پروژهای شاخص استان و بازدید از گسل شمالی تبریز خواهد بود .

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.