کد خبر : 6340
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1395 - 3:07

ایام پایان سال و لزوم توجه به افزایش رضایتمندی شهروندان و میهمانان از ناوگان حمل نقل شهری

ایام پایان سال و لزوم توجه به افزایش رضایتمندی شهروندان و میهمانان از ناوگان حمل نقل شهری

آی نیوز- علی عباسی؛ در طول سه سال گذشته شهرداری تبریز سرمایه گذاری قابل توجه و تاثیرگذاری را برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر انجام داده است.

افزایش قابل توجه تعداد اتوبوس های ناوگان حمل و نقل شهری هر چند همواره از سیاست های اصولی شهرداری تبریز بوده است، اما در کنار آن نوسازی و تبدیل به احسن تاکسی های فرسوده شهری از یک سو و همچنین آغاز فعالیت مترو تبریز تا میدان ساعت نیز نقشی غیر قابل انکار در کاهش میزان ترافیک محدوده مرکزی تبریز خواهد داشت.

در کنار مسائل اشاره شده، با تدبیر شهردار تبریز یکصد دستگاه اتوبوس جدید خریداری و عن قریب و در آستانه نوروز به ناوگان اتوبوسرانی شهر الحاق خواهد شد.

با این حال با آغاز اسفندماه و نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، محدوده مرکزی تبریز هر روز پیش از روز گذشته شاهد حضور شهروندان و همچنین میهمانان شهرهای دور و نزدیک برای انجام خریدهای پایان سال است.

در این میان محدودیت و ظرفیت مشخص مسیرهای منتهی به بخش تاریخی و بازار تبریز از هم اکنون باعث ایجاد ترافیک در این محدوده و کند شدن عبور و مرور مراجعان و شهروندان می شود.

هر چند با آغاز مسافر گیری مترو تبریز از میدان ساعت قطعا از میزان ترافیک ورودی به محدوده تاریخی تبریز کم می شود اما با این حال باز هم شهروندان حدالامکان باید به سمت استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی حرکت نمایند.

با این حال به نظر می رسد در کنار افزایش ظرفیت ناوگان حمل نقل عمومی در مسیرهای منتهی به محدوده بازار تبریز در ایام پایان سال و همچنین تعطیلات نوروزی باید در راستای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان و میهمانان نیز حرکت شود.

شکی در ضروری بودن سوق دادن شهروندان به استفاده از وسایط نقلیه عمومی در  ایام نوروز و کل ایام سال نیست و در این راستا باید با انجام اطلاع رسانی و تبلیغ مناسب شهروندان را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تهییج کنیم.

افزایش ساعات بازدید از مراکز تاریخی شهر و همچنین مراکز خرید، سیاحتی و تفریحی در ایام نوروز و همچنین پیش از آن به نظر می رسد ضرورت اتخاذ تدابیری نظیر شیفت بندی ناوگان اتوبوسرانی، حضور کشیک های آماده باش نوروزی در کنار اتوبوس های گردشگری و همچنین حضور تاکسی ها جهت سرویس دهی به شهروندان و مسافران و نظارت بر فعالیت آنها را دو چندان می کند.

در کنار این قضیه برنامه ریزی برای افزایش حضور تاکسی ها در مبادی ورودی شهر و ترمینال های هوایی ریلی و زمینی گامی موثر در ارتقا کیفیت و کمیت خدمات رسانی به مسافران خواهد بود.

استقرار خودروها و یا موتورهای ویژه بازرسی و نظارت بر فعالیت تاکسی های شهر قطعا تاثیر بسزایی بر افزایش رضایتمندی شهروندان و مسافران از خدمت رسانی تاکسیرانی در این ایام و جلوگیری از نارضایتی های عمومی خواهد داشت.

الزامی نمودن رسیدگی به پاکیزگی و تمیزی تاکسی ها و اتوبوسهای شهری، شستشو و گندزدایی داخل اتوبوس ها و تاکسی نیز باید مورد توجه سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی تبریز قرار گیرد.

قطعا بالا بردن استاندارد های خدمت رسانی به شهروندان و میهمانان در ناوگان حمل و نقل عمومی بخصوص در ایام نوروز نقش بسزایی در ایجاد حس رضایمندی و ایجادخاطره خوش میهمانان نوروزی و بهاری از تبریز خواهد داشت #.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.