کد خبر : 6461
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 تیر 1396 - 3:51

برگزاری نشست ملی «تبریز ۲۰۱۸» با حضور معاون رئیس‌جمهور و مسئولان ۳۰ دستگاه اجرایی در تبریز

برگزاری نشست ملی «تبریز ۲۰۱۸» با حضور معاون رئیس‌جمهور و مسئولان ۳۰ دستگاه اجرایی در تبریز

شهردار تبریز با شاره به این که شکوفایی برنامه های ۲۰۱۸، نیازمند نگرش ملی است، گفت: سومین نشست ستاد ملی سیاست‌گذاری «تبریز ۲۰۱۸» با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، پانزدهم تیرماه در تبریز برگزار خواهد شد.

دکتر صادق نجفی در برنامه تلویزیونی تبریزیم با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: با برگزاری سومین نشست ستاد ملی سیاست‌گذاری «تبریز ۲۰۱۸» در تبریز، ۳۰ دستگاه اجرایی، اقدامات و برنامه‌های خود را با حضور دکتر احمدی‌پور معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به نقش محوری شهرداری تبریز در پیش‌برد اهداف گردشگری بین‌المللی تبریز، گفت: شهرداری تبریز به عنوان متولی اصلی تقویت زیرساخت‌ها و ضرورت‌های تبریز ۲۰۱۸، بودجه‌ای در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در این بخش، در نظر گرفته است؛ این بودجه در صورت تحقق اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی دولت، نقطه عطفی در توسعه گردشگری شهر خواهد بود.

شهردار تبریز با بیان این‌که، در هشت سال منتهی به سال ۹۲، درآمد شهرداری تبریز حدود ۵ هزار میلیارد تومان بوده‌است، گفت: این رقم در چهار سال گذشته، علی‌رغم اوضاع اقتصادی کشور و تنگناهایی که بر عموم شهرداری‌ها عارض شده، به حدود ۸ هزار میلیارد تومان رسیده که از این میان، حدود ۶ هزار میلیارد توان، مربوط به توسعه زیرساخت‌های عمرانی بوده‌است.

دکتر نجفی با اشاره به هم‌افزایی دولت و شهرداری تبریز در سال‌های اخیر، اظهار داشت: امروز واقعیت تاریخی تبریز، بیش از هر دوره دیگری برای دولت و شهروندان روشن شده است؛ این مزیت ارزشمند، عامل اصلی توسعه شهر در سال‌های اخیر بوده  و در آستانه رویداد مهم ۲۰۱۸ نیز کارساز خواهد بود.

وی تصرح کرد: طبق وعده دولت، مقرر شده  هر یک از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، یکی از برنامه‌ها یا نشست‌های ویژه خود را در تبریز برگزار کنند که این امر، در صورت تحقق، ظرفیت‌های گسترده شهر را در جایگاه ملی، به عرضه عمومی خواهد رساند.

شهردار تبریز همچنین از برگزاری نشست مشترک شهرداری تبریز با مدیران مراکز استانی صدا و سیمای استان‌ها خبر داد و افزود: با برگزاری این نشست، به زودی، شرایطی فراهم خواهد شد که موضوع مهم تبریز ۲۰۱۸، از طریق شبکه‌های استانی و برون‌مرزی منعکس شود.

وی با بیان این‌که تاثیرات و دستاوردهای تبریز ۲۰۱۸، منحصر به تبریز نیست، اظهار داشت: مصمم هستیم که با همراهی دولت و تک‌تک شهروندان، سال ۲۰۱۸ میلادی را به نقطه عطفی در توسعه عمرانی و اجتماعی شهر تبدیل کنیم.

دکتر نجفی با اشاره به این‌که اهداف استراتژیک گردشگری تبریز بدون همراهی و دولت و شهروندان، متصور نیست، یادآور شد: تمام تلاش شهرداری تبریز در سال‌های اخیر، احیای جایگاه بین‌المللی کلان‌شهر تبریز بوده که در نتیجه آن، تبریز به عناوین مهمی از قبیل پایتخت فرش دستباف، پایتخت نگارگری اسلامی و پارتخت گردشگری کشورهای اسلامی نایل شده است.

وی با اشاره به این‌که میثاق خدمتگزاری مجموعه شهرداری، با هیچ عامل بیرونی، سست نخواهد شد، متذکر شد: شهرداری در چهار سال اخیر علی رغم وضعیت اقتصادی کشور، به دور از مسایل جناحی و سیاسی، مسیر خدمتگزاری را باشور و شوق در پیش گرفته و هیچ‌گاه در نقطه رکود و تعطیلی قرار نگرفته است.

شهردار تبریز با اشاره به این‌که دستاوردهای گردشگری تبریز، در خدمت توسعه شمال‌غرب کشور است، افزود: تبریز ۲۰۱۸، علاوه بر این کلان‌شهر، پنج شهر مهم استان را نیز در ذیل اهداف گردشگری و فرهنگی پوشش می‌دهد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.