کد خبر : 6506
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1396 - 3:02

جداره‌سازی و ساماندهی ورودی‌های خانه تاریخی نیکدل به اتمام رسید

جداره‌سازی و ساماندهی ورودی‌های خانه تاریخی نیکدل به اتمام رسید

شهردار منطقه هشت تبریز از اتمام جداره سازی و ساماندهی ورودی های خانه تاریخی نیکدل خبر داد.

محبوب تیزپاز گفت: به دلیل ایجاد دیوارهای بلند و نمای بیرونی خفه و نامناسب خانه نیکدل که مانع دید مناسب زیبائی های این خانه تاریخی از پیاده راه مقصودیه شده بود، شهرداری منطقه ۸ طی سال اخیر اقدام به برداشتن دیوارهای بلند قبلی و اجرای سردربهای سنتی به همراه هشتی ورودی در حیات اندورنی و بیرونی خانه نیکدل کرد.

وی اضافه کرد: تمامی این اقدامات مطابق نقشه های اولیه و همگون با معماری ساختمان تاریخی نیکدل اجرایی شده و بر زیبائی های آن افزوده است.

تیزپاز ادامه داد: عوامل عمرانی شهرداری منطقه ۸ طی سال اخیر علاوه بر ایجاد ورودی و هشتی در حیاط اندرونی خانه نیکدل، اقدام به احداث سردرب ورودی در حیات بیرونی این خانه کرده و با نصب نرده های فلزی زیبا در ضلع غربی خانه تاریخی، علاوه بر تامین امنیت دبیر خانه تبریز ۲۰۱۸ منجر به ایجاد چشم انداز زیبای خانه تاریخی نیکدل از پیاده راه مقصودیه شده اند.
خانه نیکدل که از جمله بناهای شاخص معماری ایرانی اسلامی تبریز به شمار می‌رود با مساحتی به وسعت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع عرصه و ۵۰۰ متر مربع اعیانــی شش دانگ، یک باب خانه وکلیه حقوق متصوره از خانواده مرحوم نیکدل خریداری شده است .
این خانه شامل دو حیاط اندرونی و بیرونی است که حیاط اندرونی در ضـلع جنوبی وحیاط بیرونی در ضلع شمالی بنا قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.