کد خبر : 6507
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1396 - 3:07

دست فروشی می تواند یک فرصت باشد/ صدور کارت مخصوص برای دستفروشان

دست فروشی می تواند یک فرصت باشد/ صدور کارت مخصوص برای دستفروشان

آی نیوز-  مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز از اتخاذ تصمیمات اساسی در خصوص ساماندهی و نحوه برخورد با دستفروشان و معضل دستفروشی خبر داد.

جواد صدیقی در خصوص حمایت از دست فروشان گفت: سازمان میادین در خصوص ساماندهی دست فروشان همچون کشورهای پیشرفته در جهت ساماندهی  اقدام به صدور کارت می کند که می توان این صنف را به رسمیت شناخت تا بتوانند در شب بازارها ، عصربازارها و هفته بازارها به کار خود ادامه دهند .

صدیقی افزود: اکنون در ۲ نقطه از شهر که محل تجمع این قشر است توانسته ایم شب بازارها را در ۲ شب  از هفته راه اندازی نمائیم که در صورت استقبال همشهریان عزیز از ۲ شب به همه شب های طول هفته ارتقاء خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد دست فروشان بجز دست فروشی هیچ شغل دیگری ندارند و تقریباً تمامی آنها غیراز درآمد حاصل از دست فروشی هیچ درآمد دیگری ندارند افزود با وجود معضل بیکاری راهکار مناسب را فراهم آوردن امکاناتی چون بازارچه های محلی و شب بازارها دانست تا بتوان با دست فروشی و ایجاد سدمعبر در خیابان های اصلی مقابله کرد.

صدیقی ادامه داد: در بحث دست فروشان و حمایت از قشر آسیب پذیر با مطالعه و در رابطه با اینکه دستفروشان مناطق از خود این شهر هستند یا نه، اطلاعاتی را جمع آوری کرده ایم و در آینده نزدیک با اقدامات مفیدی در خصوص ساماندهی آنان صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان میادین شهرداری تبریز گفت: در خصوص اینکه دست فروشی فقط مختص ایران است  یا نه نیز مطالعاتی انجام یافته است که با بررسی های کارشناسی درنحوه برخورد بااین عزیزان و معضل دست فروشی تصمیمات اساسی گرفته شده است که تا این عزیزان بتوانند با داشتن امنیت به کسب و کار خود ادامه دهند . البته معضل دست فروشی مختص شهرمان نمی شود و شهرهای اروپا نیز با این پدیده دست و پنجه نرم می کند.

گفتنی است دستفروشان به نیاز مسلمی پاسخ می گویند که همان نیاز شهروندان کم درآمد است برای دسترسی به کالاهای ارزان قیمت که بخش اعظم خریداران دستفروشان را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند که امکانات مالی محدودی دارند.

صدیقی با تاکید بر اینکه باید به پدیده دستفروشی نه همچون تهدید بلکه  یک فرصت نگریست افزود: نباید به پدیده دستفروشی بعنوان تهدید نگاه کرد زیرا دستفروشی می تواند یک فرصت باشد که می توان به وسیله آن توان بالقوه جذب کردشگر را تقویت کرد می توان ساماندهی دستفروشان را در ایجاد شب بازارها ، بخشهایی از شهر را از شب مردگی نجات داد و مناطقی که به خاطر خالی ماندن شبانه وضعیت ناامنی دارند با ایجاد رفت و آمد تغییر داد.

مدیرعامل سازمان میادین شهرداری تبریز در پایان گفت: در صورت استقبال مردمی از دستفروشان شب بازارها، تولیدکنندگان خرد می توانند  احیاء شوند و باعث ایجاد شغل در جامعه شود . در کل پدیده دستفروشی را نباید یک تهدید بلکه یک فرصت دانست و سازمان عزم خود را برای ساماندهی دستفروشان و شناسنامه دار کردن آنان جزم کرده است

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.