کد خبر : 6518
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1396 - 6:36

تلاش بی وقفه مدیریت شهری برای معرفی تبریز، در عرصه بین‌المللی

تلاش بی وقفه مدیریت شهری برای معرفی تبریز، در عرصه بین‌المللی

آی نیوز-  تبریز برای اینکه بتواند به اهداف خود در سال های آینده نائل شود نیاز به مطرح شدن در عرصه بین‌المللی دارد و مدیریت شهری تبریز تا به حال آنچه در توان داشته به اختیار گرفته تا بتواند تبریز را در عرصه جهانی مطرح کند.

اگر کارنامه  سال های گذشته مدیریت شهری تبریز را بررسی کنیم و همچنین  به رویدادهای بین المللی آن نگاه جامعه ای داشته باشیم به ۴ عنوان جهانی خواهیم رسید یکی بیش از دیگری باارزش تر و پراهمیت تر بوده برای تبریز.
رویدادهای بین المللی که هر کدام به فاصله کمتر از چند ماه رخ دادند و نام تبریز را در سطح جهانی مطرح کردند.
انتخاب شهردار تبریز به عنوان مدیر اطلس‌ شهرهای‌ اسلامی در مقر اصلی ‌سازمان‌ ملل‌ متحد و به تبع آن انتخاب تبریز و خانه نیکدل به عنوان مقر این اطلس و پس از آن انتخاب تبریز به عنوان شهرجهانی بافت فرش، انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، مطرح شدن تبریز به عنوان پایتخت نگارگری جهان اسلام و در نهایت آخرین عنوانی که در مجامع بین المللی برای تبریز کسب شد انتخاب شهردار تبریز به عنوان عضو هیئت رییسه سازمان”UCLG MEWA” بود که در اوایل سال ۹۵ اتفاق افتاد.
همانطور که گفته شد انتخاب شهردار تبریز به عنوان مدیر اطلس شهرهای اسلامی و سخنرانی ایشان در مقر اصلی سازمان ملل متحد اولین اقدام در حوزه بین الملل در سال ۹۴ بود و مهم ترین آن. چرا که اگر بررسی کنیم تاریخ ۳۷ ساله معاصر پس از انقلاب اسلامی را؛ میبینیم که به جز رئیس جمهور در دوره‎های مختلف شخص دیگری از کشور در مقر سازمان ملل متحد حضور نیافته و می توان گفت شهردار تبریز اولین شخص پس از رئیس جمهور است که به این جایگاه نائل شده است و توانسته با سخنرانی تاثیرگذار خود به عنوان مدیر اطلس شهرهای اسلامی انتخاب شود. شهرداری در تمام دنیا به عنوان ارگانی مردمی و تاثیرگذار و پرقدرت محسوب می شود که رایزنی های راس این مجموعه یعنی شهردار می تواند تاثیر بسزایی در ارتقای جایگاه بین المللی شهر داشته باشد.
اگر حضور شهردار تبریز در حوزه سازمان ملل را نقطه آغاز رویدادهای بین المللی تبریز حساب کنیم، پس از آن به دو عنوان مهم می رسیم که اگر حضور شهرداری و شهردار تبریز در این موارد نبود یقینا به نتیجه نمی رسید.
شهرداری از چنان جایگاه والا و پرقدرتی برخوردار است که اعطای یک نسخه از اعتبارنامه تبریز شهر جهانی بافت فرش به شهرداری گواه این مدعاست.
در انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی نیز شهرداری اگر بیشتر از سازمان میراث فرهنگی تلاش نکرده باشد کمتر از آن نیز فعالیت نکرده است.
مگر جز این است که شهردار تبریز در حضور شهرهای برگزیده اسلامی سخنرانی کرده و پتانسیل های شهری و گردشگری و تاریخی را در حضور آنان معرفی کرده است؟ مگر پس از این نبود که تبریز به عنوان کاندیدای پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی در سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی مطرح شد و با تلاش مسئولان امر در استانداری سازمان میراث فرهنگی و همچنین گردشگری شهرداری تبریز به این عنوان نایل آمد.
تا به حال نیز هر کار عملیاتی که در حوزه تبریز ۲۰۱۸ انجام شده با تلاش و همراهی شهرداری تبریز بوده که باز قدرت نفوذ ” صادق نجفی” در آن بی تاثیر نبوده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.