کد خبر : 6533
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1396 - 4:08

آغاز شمارش معکوس افتتاح چندین پروژه شاخص و مهم در تفرجگاه عینالی

آغاز شمارش معکوس افتتاح چندین پروژه شاخص و مهم در تفرجگاه عینالی

آی نیوز-  مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز از آغاز شمارش معکوس افتتاح چندین پروژه شاخص و مهم در تفرجگاه عینالی خبر داد:

مسعود برزگر جلالی با ذکر این خبر گفت: آغاز شمارش معکوس بهره برداری از طولانی ترین جاده کف پوش کوهستانی، دریاچه ۵۴۰۰۰ مترمکعبی داغ گؤلی  و طولانی ترین و پرشیب ترین زیپ لاین کوهستانی کشور شروع شده و در ماه آینده این سه پروژه تقدیم شهروندان فهیم تبریز می گردد.

برزگر جلالی با اشاره به اینکه پروژه کفسازی جاده اصلی تفرجگاه عینالی به مراحل پایانی خود نزدیک شده است، افزود: اجرای کف سازی جاده ۳۵۰۰ متری تفرجگاه به عرض ۸ متر با استفاده از کف پوش های بتنی رنگی مقاوم به ابعاد ۲۰×20 سانتی متر و ضخامت ۸ سانتی متر در نوع خود بینظر می باشد و با اتمام این پروژه، همچنین با نصب تندیس مفاخر ایران، المانهای متعدد و جنگلکاری و گلکاری طول مسیر، جاده اصلی تفرجگاه عینالی به یکی از جاذبه های گردشگری استان تبدیل می گردد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی از دریاچه داغ گؤلی عینالی بعنوان یکی از مهمترین پروژه های اجرا شده در این تفرجگاه نام برد و گفت: با تکمیل دریاچه ۵۴۰۰۰ مترمکعبی در ارتفاعات عینالی، علاوه بر استقلال منابع آبی تفرجگاه، با ایجاد امکانات رفاهی تفریحی پیرامون آن از قبیل محل های اقامتی، فروشگاه، کافی شاپ ، محل برگزاری نمایشگاه، محل اجرای برنامه های فرهنگی و بازی های آبی می تواند به غنای هر چه بیشتر مجموعه و میزبانی هرچه بهتر از گردشگران و مهمانان عزیز کمک کند.

وی در خصوص مشخصات این دریاچه توضیح داد: مساحت کل سایت ۴۰ هزار مترمربع، حجم دریاچه ۵۴۰۰۰ مترمکعب، ارتفاع موقعیت دریاچه از سطح دریا ۱۹۰۰ متر می باشد. آبگیری دریاچه به اتمام رسیده، ساختمان واقع در ضلع غربی دریاچه با زیربنای ۸۰۰ مترمربع  و یک باب سرویس بهداشتی ۸ چشمه با ۹۸ درصد پیشرفت در حال احداث می باشد، پیاده راه پیرامون دریاچه به عرض ۵ متر و بطول ۴۵۰ متر با استفاده از سنگ اسپراخون همچنین دیواره سنگی به ارتفاع ۳ متر پیرامون دریاچه با تعبیه جای نشستن برای شهروندان در داخل دیواره بجای نصب نیمکت در حال اجرا می باشد.

برزگر جلالی در خصوص تآخیر در بهره برداری از طولانی ترین و پرشیب ترین زیپ لاین کوهستانی کشور  بیان نمود : طول زیپ لاین ۵۰۰ متر با اختلاف ارتفاع ۷۵ متری ایستگاه های مبدا و مقصد و شیب ۱۷.۵درصد می باشد. ایستگاه مبدا جنب تندیس صخره ای استاد شهریار و ایستگاه مقصد بالای تپه نهالستان جنب المان قوری احداث شده که منتظر ارائه تأیید نهایی استاندارد و مجوزهای لازم از طرف شرکت بهره بردار هستیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.