کد خبر : 7233
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 اسفند 1396 - 7:36

برگزاری چهارمین کارگاه تخصصی بررسی نیروگاه زباله سوز تبریز

برگزاری چهارمین کارگاه تخصصی بررسی نیروگاه زباله سوز تبریز

شهریارنیوز: چهارمین کارگاه تخصصی بررسی نیروگاه زباله سوز…

آی نیوز: چهارمین کارگاه تخصصی بررسی نیروگاه زباله سوز ، در ششمین کنفرانس انرژی های تجدید پذیر و تولید پراکنده ایران ، در محل مرکز همایش آموزش علمی کاربردی شماره ۳ تبریز برگزار گردید. 

به گزارش آی نیوز، در این کارگاه تخصصی دکتر قنبرزاده لک عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه ، ضمن برشمردن اقدامات صورت گرفته در سطح دنیا پیرامون مدیریت بهینه پسماندهای شهری و تولید انرژی از آن ، بحران های ناشی از عدم مدیریت پسماندهای شهری در دنیا و همچینین ایران و ایجاد دریاچه های شیرابه ، از اقدامات صورت گرفته در مدیریت پسماندهای شهری تبریز از جمله احداث لندفیل مهندسی و بهداشتی و تصفیه خانه شیرابه تقدیر کرد .

وی اظهار کرد : تلاش های خوبی در زمینه مدیریت پسماندهای شهری در تبریز انجام گرفته است که در حد قابل توجهی از آسیب های زیست محیطی پسماندهای شهری کاسته است. 

وی همچنین با تشریح اقدامات صورت گرفته در اجرای پروژه نیروگاه زباله سوز در سطح جهان به تشریح تجربیات کشورهای آمریکا و اروپایی در خصوص تولید انرژی از پسماندهای شهری پرداخت و افزود : در حال حاضر در امریکا و ۲۷ کشور اروپایی یک ثبات نسبی در مدیریت پسماندهای شهری حاکم است و علت آن نیز راه اندازی و بهره برداری از نیروگاه زباله سوز میباشد. 

وی با اشاره به اینکه در ایران فعالیت خاصی در خصوص تولید انرژی از پسماندهای شهری صورت نگرفته ، افزود : تبریز از سه سال گذشته اقدامات خوبی را در زمینه مطالعات کارشناسی و بررسی محاسن و معایب نیروگاه های زباله سوز انجام داده و به عنوان تنها شهر پیشرو در امر تولید انرژی از پسماندهای شهری مطرح است .

شایان ذکر است تداوم جلسات و برگزاری سطح بالای کارگاه ها ، به منظور شفاف سازی مسایل و مباحث مطرح ، قبل از عقد قرارداد نهایی انجام میپذیرد.

image

image

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.