کد خبر : 9422
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 - 15:53

هزاران نفر از تبریزی‌ها در المپیاد ورزشی محلات تبریز

هزاران نفر از تبریزی‌ها در المپیاد ورزشی محلات تبریز

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز از برگزاری نخستین المپیاد ورزشی محلات تبریز خبر داد و گفت: هزاران نفر از تبریزی‌ها درگیر المپیاد ورزشی محلات تبریز می‌شوند.

 

علیرضا رحیمی عصر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه، اظهار کرد: سال‌هاست که سازمان ورزش شهرداری تبریز برای ورزش این شهر اقدامات و خدمات شایسته‌ای انجام داده است.

وی ادامه داد: اما اکنون نگرش جدیدی در سازمان ورزش شهرداری تبریز به وجود آمده است و در این نگرش ما این موضوع را از یاد نبرده‌ایم که وارث باشگاه شهرداری تبریز هستیم؛ باشگاهی که در سطح کشور شناخته شده و موفق است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز اعلام کرد: هرچند ما به ورزش قهرمانی ارزش و احترام زیادی قائل هستیم اما اکنون در سطح کشور مهم‌ترین وظیفه سازمان‌های ورزش شهرداری‌ها، ترویج ورزش همگانی است.

وی در ادامه عنوان کرد: در ورزش همگانی به توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات اعتقاد داریم و باید به گونه‌ای باشد که تمام اقشار مردم از هر سطح اقتصادی و اجتماعی از ورزش محروم نباشند.

وی همچنین اضافه کرد: ما متاسفانه روندی را پیش گرفته‌ایم که تنها به ورزش قهرمانی تکیه کرده‌ایم و بسیاری اوقات نیز ورزشکاران حرفه‌ای خود را از افراد غیربومی انتخاب کردیم.

رحیمی خبر داد: سعی ما این است که با رویکرد توزیع عادلانه امکانات در سطح شهر و محلات، بتوانیم جایگاه ورزش همگانی را ارتقا داده و به پرورش استعدادهای تازه و بومی بپردازیم.

وی اولین اقدام سازمان ورزش شهرداری تبریز را در راستای ترویج ورزش همگانی، طرح صبح و ورزش عنوان کرد و گفت: در پارک‌های محلات مختلف هر صبح مربیانی کاربلد حضور می‌یابند و با اقشار مختلف مردم ورزش می‌کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون بالای ۸۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی راه‌اندازی شده است و هدف ما این است که این تعداد را به ۱۵۰ایستگاه برسانیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز با بیان اینکه بیش از ۱۵۰هزار نفر درگیر این طرح می‌شوند، اضافه کرد: تصمیم داریم در ادارات نیز این طرح را اجرا کنیم و گام اول‌مان اجرای ورش صبح‌گاهی و شامگاهی در ادارات شهرداری است.

وی از استقبال خوب بانوان از طرح ورزش صبحگاهی خبر داد و اعلام کرد: بیش از ۷۵درصد شرکت‌کنندگان در ورزش همگانی بانوان هستند و به همین نسبت بانوان مربی در ایستگاه‌ها حضور می‌یابند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نخستین المپیاد ورزشی محلات تبریز خبر داد و گفت: ما مسابقه‌ای طراحی کرده‌ایم که در آن رشته‌های مختلفی حضور دارند و هدف ما این است که مردم محلات مختلف تیم‌هایی برای حضور در این مسابقات ارائه کنند.

وی هدف از برگزاری چنین المپیکی را گسترش فرهنگ ورزش در سطح شهر و بین شهروندان دانست و افزود: در عین حال که در این المپیک سعی داریم ورزش همگانی را مد نظر قرار دهیم اما تیم‌ها به مرتبه بالا می‌روند و در نهایت به قهرمانی می‌رسند و جوایز نفیسی نیز دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: هم نوجوانان، هم جوانان، هم پیشکسوتان و هم آقایان و خانم‌ها می‌توانند در این المپیک شرکت کنند.

وی با بیان اینکه استارت المپیک با رشته فوتبال خواهد بود، اعلام کرد: فوتبال در ماه رمضان آغاز خواهد شد و تا ۴ یا ۵ ماه ادامه خواهد یافت.

وی عنوان کرد: از نکات قابل توجه این المپیک این است که ما از هیچ‌کس ورودیه نمی‌گیریم و در عین حال بهترین سالن‌های شهر را در اختیار تیم‌ها قرار می‌دهیم و این نشان می‌دهد که هدف ما از اجرای این طرح درآمدزایی نیست.

رحیمی اضافه کرد: همچنین اهدای جوایز به تیم‌های برتر و اهدای لباس به تمامی شرکت‌کنندگان در این المپیک از دیگر نکات جالت توجه این مسابقات می‌باشد.

وی همچنین بیان کرد: تاکنون حدود ۷۰تیم مراجعه کرده‌اند و ما پیش‌بینی می‌کنیم مسابقات قوتبال این المپیک در کل بیش از ۱۵هزار نفر از شهروندان را درگیر ورزش می‌کند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص وضعیت فعلی تیم تراکتورسازی تبریز نیز اظهار کرد: تیم تراکتورسازی فراتر از یک تیم معمولی فوتبال است وطرفداران بسیار زیاد و پرشوری دارد.

وی اعلام کرد: واگذاری تیم به بخش خصوصی یک اقدام و تصمیم مبارک است اما به شرط اینکه این واگذاری به شیوه‌ای صحیح انجام شود و اداره تیم تنها به یک فرد سپرده نشود.

برچسب ها : ، ، ، ،


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.