کد خبر : 1024
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1393 - 15:37

تجاوز به حریم خصوصی افراد در فضای مجازی

تجاوز به حریم خصوصی افراد در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۹۰ درصد کاربران فضای مجازی که بدون هدف در این فضا فعالیت می‌کنند و خود را با هویت جعلی به طرف مقابل معرفی می‌کنند درصدد اخاذی و سوء‌استفاده‌های مالی و جنسی و… هستند.

 محمد قاسملو صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان با هدف ارتقاء سطح علمی جوانان و توجه ویژه به امر پیشگیری اجتماعی در مواجهه با آسیب‌های فراروی کاربران اینترنتی بوده کلاس آگاه‌سازی توسط سرپرست اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری در دبیرستان دخترانه معلم برگزار کرد.

این مقام انتظامی افزود: در این جلسه در خصوص جرائم رایانه‌ای و ویژگی‌ها و مشخصات جرم اینترنتی و متخلفان این حوزه مواردی مطرح و توضیحاتی در این خصوص بیان شد و پایبندی کاربران اینترنتی به رعایت اخلاق و توجه جدی به فرهنگ و پرهیز از گسترش فکری سایت‌های با محتوای مجرمانه تاکید شد.

وی بیان داشت: بیش از ۹۰ درصد کاربران فضای مجازی که بدون هدف در این فضا فعالیت می‌کنند و خود را باهویت جعلی به طرف مقابل معرفی و درصدد اخاذی و سوء استفاده‌های مالی و جنسی هستند.

قاسملو تصریح کرد: جرائم حوزه مجازی شامل جعل و کلاهبرداری اینترنتی، پرونوگرافی(موارد سوء اخلاقی)، تجاوز به حریم خصوصی افراد، هک و نفوذ، فیشینگ و… بوده که با توجه به آگاهی کم کاربران حوزه مجازی به صورت ناآگاهانه و آگاهانه درگیر مشکلات فوق شده و برابر قانون جرائم رایانه‌ای و در صورت اثبات تخلفات، قانون برای آنها جرم مجازات تعیین کرده است.

وی گفت: در بین جوانان انتشار عکس و مطالب و فیلم‌ها در فضای مجازی بیشتر رواج داشته و گاها بدون اطلاع صاحب عکس و یا مطلب آنها را انتشار می‌کنند که در صورت شکایت فرد، قابل رسیدگی و پیگیری است. استفاده نادرست و ناصحیح از این فضا موجب بروز مشکلات خانوادگی و اجتماعی زیادی می‌شود که بعضا تعدادی از آنها قابل جبران نیستند.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه نباید عقده‌ها و مشکلات، چشم هم چشمی‌های خود را در این فضا بروز داد که موجب بدبینی و کاهش اعتماد و امنیت مردم به این فضا شده و در این صورت استفاده بهینه از این فضا مشکل‌ساز خواهد بود.

وی در ادامه به پیام‌های دریافتی در خصوص برنده شدن در مسابقات و غیره اشاره کرده و گفتند هدف آنها استفاده از مهندسی اجتماعی و کلاهبرداری اقتصادی بوده و باید با ترتیب اثر ندادن و گزارش آنها به پلیس از عواقب بعدی جلوگیری کنیم.

جلسه با پرسش و پاسخ به سئؤالات دانش‌آموزان و پخش بروشور تخصصی ویژه دانش‌آموزان پایان پذیرفت.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.