کد خبر : 145
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 خرداد 1392 - 13:04

دومین جشنواره موسیقی عاشیقلار در تبریز برگزار می‌شود

دومین جشنواره موسیقی عاشیقلار در تبریز برگزار می‌شود

آی نیوز- مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز گفت: دومین جشنواره موسیقی عاشیقلار مرداد ماه در این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش آینیوز به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، سیدرضا علوی اظهار کرد: صیانت و ترویج فرهنگ و هنر بومی، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه، ایجاد انگیزه برای گرایش مردم به هنر و موسیقی اصیل و بومی، ایجاد بستر مناسب برای افزایش نشاط اجتماعی، شناسایی و معرفی چهره‌های هنری و گسترش زمینه‌های فرهنگی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی ادامه داد: این جشنواره در سه بخش گروهی، تکخوانی و تکنوازی به صورت رقابتی برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز شرایط سنی برای شرکت‌کنندگان در جشنواره را حداکثر ۴۰ سال اعلام کرد و افزود: فقط در بخش تکنوازی قوپوز، شرکت‌کنندگان در دو گروه سنی تا ۲۰ سال و ۲۰ تا ۴۰ سال رقابت می‌کنند.

علوی خاطرنشان کرد: این جشنواره به صورت منطقه‌ای برگزار و آثار ارسالی از استان های آذربایجان شرقی، غربی، زنجان و اردبیل مورد پذیرش دبیرخانه است.

وی گفت: گروه ها فقط با آلات مرتبط  قوپوز، بالابان، دهل، قاوال و قوشا ناغارا  می توانند اثر خود را ارایه کنند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز اظهار کرد: بخش رقابتی تکنوازی در سازهای قوپوز، بالابان، زورنا و دهل خواهد بود.

علوی افزود: در بخش تکخوانی اثر با آواز و نوازندگی قوپوز توسط یک فرد قابل قبول بوده و تکخوان می تواند در اثر گروهی نیز شرکت کند.

وی اظهارکرد: شرکت کنندگان در هر سه بخش گروهی، تکخوانی و تکنوازی می‌توانند دو اثر خود را به صورت سی.دی و دی.وی.دی  تصویری با کیفیت مناسب به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز گفت: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را تا پایان وقت اداری بیست و پنجم تیر به دبیرخانه جشنواره به نشانی تبریز، خیابان آزادی، جنب مسجد طوبی، پارک مفاخر آذربایجان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، امور هنری ارسال کنند.

علوی اضافه کرد: حداکثر مدت زمان اجرا در هر بخش تا هشت دقیقه است و آثار شاعران ترکی گوی ایرانی و یا آثار سروده شده توسط شرکت کنندگان در اولویت خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.