کد خبر : 2562
تاریخ انتشار : جمعه 21 فروردین 1394 - 8:47

ایجاد المان‌های ویژه مفاخر فرهنگی آذربایجان در سامان‌دهی ورودی‌های شهر

ایجاد المان‌های ویژه مفاخر فرهنگی آذربایجان در سامان‌دهی ورودی‌های شهر

  شهردار تبریز از ایجاد المان‌های ویژه مفاخر فرهنگی آذربایجان در سامان‌دهی ورودی‌های شهر خبر داد.

 دکتر صادق نجفی در مراسم بهره‌برداری از سه پروژه عمرانی و تفریحی شهرداری منطقه هفت با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: ورودی‌های شهر، به عنوان نخستین محل برخورد مسافران با محدوده شهر، باید معرف جایگاه و پشتوانه فرهنگی شهر باشند.

وی طراحی و احداث پارک مسافر «استاد کریمی مراغه‌ای» در ورودی جنوب‌غربی تبریز را در همین راستا مورد توجه قرار داد و  اضافه کرد: علاوه بر این، طراحی و نصب المان ویژه «حکیم نباتی» در ورودی مرند و همچنین المان «شهاب‌الدین اهری» در ورودی تهران، در برنامه‌های سال جاری مد نظر قرار خواهد داشت.

صادق نجفی با بیان این که چهره‌های فاخر فرهنگی، مهم‌ترین و ارزشمندترین سرمایه اصلی هر سرزمین‌ هستند؛ تاکید کرد: این سرمایه غنی و بی‌همتا در شهر تمدن‌خیز تبریز، همواره منشا تحولات چشمگیر در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی بوده‌است.

وی ادامه داد: خود را موظف به تقدیر از بزرگانی نظیر «استاد کریمی مراغه‌ای» می‌دانیم؛ چرا که معتقدیم بزرگداشت این عزیزان، تنها تجلیل از یک شخص نیست؛ بلکه تجلیل از منزلت فرهنگ و هنر است.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اقدامات شهرداری، توسعه متوازن در مناطق مختلف شهری را هدف قرار داده است، اظهار داشت: بودجه‌ سال جاری نیز در همین راستا تدوین شده که اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای تقویت محدوده شهرداری منطقه هفت از جمله تمهیدات آن است.

نجفی، همراهی با شهرداری‌های شهرهای هم‌جوار را از رویکردهای لازم در مدیریت شهری عنوان کرد و با اشاره به موقیعت پارک «استاد کریمی مراغه‌ای» در حدفاصل تبریز و سردرود، افزود: برنامه‌های گسترده شهر ایجاب می‌کند که امروز با شهرهای رو به توسعه‌ مجاور، همکاری نزدیک داشته باشیم؛ خوشبختانه این تعامل، کارساز بوده و مانع از بروز ناهماهنگی‌ در محدوده‌های بین‌شهری خواهد شد.

پیش از سخنان شهردار تبریز؛ گنجی شهردار منطقه هفت تبریز گزارشی از اقدامات این منطقه عنوان کرد.
وی اظهار داشت: طراحی و ایجاد پارک در ورودی جنوبغربی تبریز از دستورات شهردار تبریز در راستای توسعه متوازن و هماهنگ شهر است.
شهردار منطقه هفت افزود: با حمایت های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، برنامه های این منطقه در سال جدید، وسعت و تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.