کد خبر : 34230
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 12:23

بسته تشویقی جدید بازآفرینی شهری تبریز ابلاغ شد

بسته تشویقی جدید بازآفرینی شهری تبریز ابلاغ شد

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از ابلاغ بسته تشویقی جدید بافت‌های مشمول بازآفرینی شهری به مناطق دهگانه کلانشهر تبریز خبر داد.

محمد عزتی با اعلام این خبر گفت: با تلاش و زحمات همکاران حوزه ضوابط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز و در راستای اجرای مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و افزایش تسهیلات و مشوق ها و مصوبات قانونی جهت تسهیل شرایط ساخت و ساز برای سازندگان و مالکان، بسته تشویقی جدید در محدوده بافت های فرسوده و اسکان غیر رسمی تهیه و در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده بود، جهت اجرا به مناطق دهگانه شهرداری ابلاغ شد.

وی افزود: در این بسته تشویقی، ۲۰ بند مختلف شامل افزایش تراکم، افزایش سطح اشغال و کاهش ضریب پارکینگ در نظر گرفته شده است و یکی از کامل ترین بسته های تشویقی کشور در حوزه بازآفرینی شهری محسوب می‌شود.

او ادامه داد: در کنار این بسته تشویقی، در محدوده‌های مشمول بازآفرینی شهری برابر مصوبه شورای اسلامی شهر تبریز، تا ۱۰۰ درصد تخفیف عوارض نیز در تعرفه عوارض محلی مصوب شده و حتی در تعرفه سال ۱۴۰۲، تسهیلات و تشویق‌های جدیدی اضافه شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز اظهار امیدواری کرد: با این مصوبه تشویقی و تخفیفات در حوزه عوارض شهرداری و تسهیل شرایط اخذ وام، موجب موجب رونق ساخت و ساز در محدوده های مشمول بازآفرینی باشیم

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.