کد خبر : 35665
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 11:54

اختصاص ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری تبریز

اختصاص ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری تبریز

اختصاص ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای احداث، تکمیل و بهره برداری از طرح قطار شهری در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز تصویب شد.

علیرضا نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، در ابتدای این جلسه اظهار کرد: ۲ هزار و چهار صد میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین باز پرداخت اصل و سود این اوراق به نسبت ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری تبریز برای قطار شهری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این راستا شهرداری لایحه کرده که این اوراق در شورا به تصویب برسد. علی رغم اینکه هزینه این مبلغ متناسب با شرایط جامعه کم نیست، به بیش از ۳۰ درصد سود می‌رسد.

باغبان افزود: ۲۵ درصد وام هم ضرر است و هزینه بالا می‌رود اما حتی باید ۴۰ درصد سود را قبول کنیم. چون ۵۰ درصد را دولت و ۵۰ درصد را شهرداری می‌پردازد باز هم ارزان ترین پولی است که به پروژه ها تزریق می‌کنیم که انشاالله در صحن شورا با نظر مثبت به تصویب برسانیم.

احد صادقی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: اوراق به شکلی است که ۱۰۰ میلیون تومان می‌گیریم و ۱۷۰ میلیون تومان بر می‌گردانیم و در پایان چهار سال ۵۰ درصد را برمی‌گردانیم و برای ما فقط ۱۵ درصد سود دارد.

وی ادامه داد: باید به این منطق برسیم که آیا اوراق برای ما نسبت به وام کم هزینه است یا نه، اگر ۵۰ درصد سهم دولت نباشد که خیلی بی صرفه است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.