کد خبر : 35689
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 - 13:04

جان باختن کوهنورد تبریزی در ارتفاعات بزقوش

جان باختن کوهنورد تبریزی در ارتفاعات بزقوش

کوهنورد ۴۵ ساله تبریزی که قصد صعود به ارتفاعات بزقوش را داشت در نزدیکی پناهگاه این قله دچار سانحه شد و پس از سقوط از ارتفاع جان خود را ازدست داد.

با تلاش ۹ ساعته نیروهای جمعیت هلال احمر و کوهنوردان هیئت کوهنوردی سراب و فوریت‌های پزشکی و جمعی از مسافران حاضر در این منطقه گردشگری جسد کوهنورد حادثه دیده از دامنه ارتفاعات بزقوش به پایین منتقل شد.

یکی از همنوردان این کوهنورد گفت: صعود به ارتفاعات سه هزار و ۳۰۳ متری بزقوش ساعت هفت صبح روز جمعه ۱۱ خردادماه با حضور حدود ۳۰ نفر از کوهنوردان استان آغاز شد و ساعت ۱۲:۳۰ ظهر به نزدیکی پناهگاه رسیدیم.

وی ادامه داد: بیشتر کوهنوردان به قله رسیده بودند و ما نیز بعد از کمی استراحت قصد طی ادامه مسیر را داشتیم و من جلوتر در حرکت بودم که متوجه شدم کوهنورد تبریزی در حال لیز خوردن به پایین است و داد زدم که به کمک عصای کوهنوردی خود مانع از سقوط شود که متأسفانه نتوانست این کار را انجام دهد.

هادی پهلوانی، رئیس جمعیت هلال احمر سراب نیز گفت: ساعت ۱۲:۴۵ ظهر با اعلام اپراتور جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی به پایگاه امداد و نجات روستای بهرمان مبنی بر سقوط یک کوهنورد از ارتفاعات بزقوش دو تیم امدادی عازم منطقه شدند و عملیات رأس ساعت ۱۳ آغاز شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان، وی با بیان اینکه نجاتگران جمعیت هلال احمر سراب ساعت ۱۶ به محل حادثه رسیدند، افزود: با بررسی‌های انجام شده مصدوم بر اثر سقوط و برخورد با تخته سنگ در دم جان خود را از دست داده و فاقد علائم حیاتی بود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.