کد خبر : 35697
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1403 - 12:50

تجویز انتشار اوراق مشارکت ۲۴۰۰ میلیارد تومانی برای احداث، تکمیل و بهره‌برداری از قطار شهری

تجویز انتشار اوراق مشارکت ۲۴۰۰ میلیارد تومانی برای احداث، تکمیل و بهره‌برداری از قطار شهری

لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز انتشار اوراق مشارکت از محل بودجه سال ۱۴۰۳ برای احداث، تکمیل و بهره برداری از طرح قطار شهری به تصویب رسید.

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز صبح امروز در یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز انتشار اوراق مشارکت به مبلغ ۲۴ هزار میلیارد ریال از محل بودجه سال ۱۴۰۳ برای احداث، تکمیل و بهره برداری از طرح قطار شهری را تصویب کردند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص اظهار کرد: بخشی از اوراق مشارکت دولتی در سطح کلان کشور به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد که عمدتا برای متروی شهرها پیش بینی می‌شود.

علی نوای باغبان با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۳ نیز این مبلغ ۲۴۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، افزود: هم اکنون برای انتشار اوراق بانک مرکزی نیازمند مصوبه شورای اسلامی شهر است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد اصل و فرع این اوراق مشارکت با دولت است، گفت: اوراق در دسترس تر بوده و تامین آن آسان است و همچنین مزایای بیشتری نسبت به وام دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز نیز در خصوص این لایحه خاطرنشان کرد: خط ۲ قطار شهری تبریز نیازمند این اعتبارات است و فاینانس خارجی نیز تا پایان سال محقق می‌شود.

یعقوب وحیدکیا یادآور شد: با تزریق این منابع مالی، ۱۰ کیلومتری که از خط ۲ مترو وعده داده شده است، در خرداد سال آینده در فاز اول این خط تحقق می یابد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.