کد خبر : 5885
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1395 - 4:56

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی: همایش وقف و رسانه به سمت جشنواره تخصصی وقف و رسانه حرکت کند

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی: همایش وقف و رسانه به سمت جشنواره تخصصی وقف و رسانه حرکت کند

مدیر خانه مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی بر ضرورت تخصصی‌تر شدن همایش وقف و رسانه و حرکت این اقدام به سمت جشنواره تخصصی وقف و رسانه تاکید کرد.

 


حمیده بردباری در نشست تخصصی وقف و رسانه، اقدام و عمل گفت: وقف یکی از مهمترین ارزش‌های اسلامی است اما باید از این مهم غافل نشویم که در حال حاضر باید سرمایه اجتماعی در این حوزه مورد غفلت واقع نشود.

وی ادامه داد: هدایت افکار و اندیشه انسان‌ها نیازمند افزایش آگاهی است و پیش شرط این مهم نیر افزایش اعتماد اجتماعی، مشارکت اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی است که این مسائل در حوزه وقف و رسانه نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است و باید بیش از این در این بخش کار عملیاتی صورت گیرد.

مدیر خانه مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی، برجسته کردن وقف‌های خاص و معرفی واقفان خیر اندیش را به افکار عمومی  ضروری دانست و افزود: فرهنگ وقف باید در بین بانوان و کودکان مورد توجه قرار گیرد.

بردباری، خواستار گسترش نظارت عمومی در حوزه وقف شد و گفت: شفافیت بدون شک در تمامی حوزه‌ها به افزایش سرمایه اجتماعی منجر خواهد شد و وقف نیز مستثنی از دیگر بخش ها نیست.

وی، نقش برجسته رسانه‌ها در توسعه فرهنگ وقف را نیز متذکر شد و گفت: وقف به عنوان یک ارزش همیشه مورد توجه بوده است و ارتباط سازنده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و رسانه‌ها نیز به عنوان ارتباط دو طرفه می‌تواند در توسعه فرهنگ وقف تاثیرگذار باشد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.