کد خبر : 1009
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 فروردین 1393 - 16:10

شهروندان از طرح های پیشگیرانه در برابر آسیبهای زلزله استقبال کنند

شهروندان از طرح های پیشگیرانه در برابر آسیبهای زلزله استقبال کنند

شهریار نیوز: شهردار تبریز خواستار همکاری و استقبال شهروندان از طرح های و اقدامات پیشگیرانه مدیریت شهری در برابر آسیب های جدی زلزله در تبریز شد.

دکتر صادق نجفی در نشست کارگروه مدیریت بحران استان گفت: وجود بافت های فرسوده و مناطق حاشیه نشین درتبریز مواقع بحران از پرخطر ترین مناطق است.
شهردار تبریز افزود: بستر برای خرید مکان مناسب برای انتقال حاشیه نشین ها و ایجاد تسهیلات برای مردم مناطق بافت های فرسوده فراهم شده است.
وی از مردم خواست برای برون رفت از بحران از این طرح ها استقبال کنند تا جان خود را از خطر ایمن کنند و به مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود اهتمام ورزند.
در این نشست مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: زلزله ۳.۵ ریشتری تبریز زلزله طبیعی بوده و نگران کننده نیست.
ˈخلیل ساعیˈ افزود: زلزله تبریز نه پیش لرزه ای داشت نه پس لرزه ای به همین علت موجب نگرانی شده بود که بعد از پیگیری از مرکز لرزه نگاری ژئوفیزیک دانشگاه تهران مشخص شد که مشابه این زلزله در سال ۸۶ هم در تبریز اتفاق افتاده بود.
وی گفت: با توجه به زلزله خیز بودن تبربز و قرار گرفتن آن در مسیر گسل وقوع یک زلزله بزرگ پیش بینی شده که باید با افزایش همکاری نهادها و ارگان ها اقدامات لازم برای کاهش تلفات در شهر تبریز انجام شود.
عزیز نوری مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان نیز با انتقاد از نبود برنامه ای مدون برای شناسایی مکان های خطر آفرین در موقع بحران در شهر تبریز گفت: ایجاد اختلال در شبکه های ارتباطی- خطر پذیری شبکه های گاز رسانی در شهر، ساماندهی نشدن مناطق اسکان در بحران از جمله مواردی است که هنگام وقوع زلزله امدادرسانی را مختل می کند.
اطلاع رسانی، مقاوم سازی بیمارستان ها، اجرای طرح جامع هشدار زلزله در تبریز و منطقه بندی شهر از جمله طرح های مورد تصویب کارگروه مدیریت بحران در نشست یاد شده بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.