کد خبر : 1141
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 تیر 1393 - 5:19

تجلیل از دانشجویان ورزشکار دانشگاه تبریز

تجلیل از دانشجویان ورزشکار دانشگاه تبریز

در مراسمی با حضور هیات رییسه و مدیران حوزه ورزش دانشگاه تبریز از دانشجویان ورزشکار و تیم هایی که با کسب عناوین برتر در مسابقات منطقه ۲ کشور به المپیاد دانشجویی سراسری راه یافته بودند، تجلیل بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز در این آیین با اشاره به فواید و آثار اجتماعی ورزش در ایجاد نشاط و پویایی در جامعه؛ بر اهمیت و نقش مثبت ورزش بر سلامت و تندرستی و اعتماد به بنفس در افراد نیز اشاره کرد و گفت: ورزشکاران در کنار قهرمانی باید به اخلاق نیز توجه ویژه ای داشته باشند، چرا که مقام ها و قهرمانی ها زودگذر بوده و آنچه که در خاطره ها می ماند اخلاق و منش پهلوانی است.
دکتر محمد رضا پور محمدی در ادامه ضمن تقدیر از دست اندرکاران و مسئولان امر جهت آمادگی دانشجویان برای کسب این موفقیت ها افزود: برای تکمیل طرح ها ی عمرانی، نیمه تمام ورزشی این دانشگاه بودجه ویژه ای اختصاص یافته است.
همین گزارش حاکی است؛ مسابقات انتخابی دانشگاه های منطقه ۲ کشور برای کسب سهمیه المپیاد ورزشی دانشجویان، برای پسران در رشته های دو و میدانی، بسکتبال، فوتبال، والیبال، شنا، بدمینتون و کشتی آزاد و فرنگی به میزبانی دانشگاه های مختلف منطقه ۲ از آذر ماه سال ۹۲ تا  خرداد ماه سال ۹۳  برگزار گردید.
در این دوره از مسابقات؛ در رشته شنا دانشگاه بوعلی همدان از۲۰ لغایت ۲۳ اردیبهشت ۹۳ میزبان بود که تیم دانشگاه تبریز با کسب عنوان قهرمانی به مسابقات المپیاد راه یافت بر این اساس، در ماده ۱۰۰ متر کرال سینه، فرزاد علی آبادی، مقام دوم، ۱۰۰متر پروانه و ۵۰ متر کرال سینه، شاهین لطفی، مقام های سوم و دوم،  ۱۰۰متر قورباغه و۵۰ متر قورباغه،  مسعود رضازاده مقام اول،۱۰۰متر قورباغه و۵۰ متر قورباغه علی خسروی، مقام های دوم و سوم، ۵۰ متر کرال پشت، فرید زبیدی، مقام سوم، ۱۰۰* ۴ متر آزاد تیمی و ۵۰* ۴ متر مختلط تیمی، شاهین لطفی، مسعود رضازاده، علی خسروی، فرزاد علی آبادی، فرید زبیدی مقام اول را بدست آوردند.
همچنین در کشتی آزاد و فرنگی که به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، در کشتی آزاد  رضا عباس زاده  در وزن ۵۷ کیلوگرم، مقام سوم، صابر بروشک در وزن ۷۰ کیلوگرم، مقام اول و احسان سیفی در وزن ۷۴ کیلوگرم، مقام سوم و در کشتی فرنگی نیز محمدرضا اکبری در وزن ۷۰ کیلوگرم، مقام دوم، محمدرضا رضازاد در وزن ۷۵ کیلوگرم، مقام دوم، رسول قربانی در وزن ۸۰ کیلوگرم، مقام سوم و معراج شیخ الاسلامی در وزن ۸۵ کیلوگرم، مقام اول را به دست آوردند، شایان ذکر است که نفرات اول و دوم هر وزن به المپیاد ورزشی راه یافتند.
در رشته بدمینتون نیز دانشگاه محقق اردبیلی از ۳۰ اردیبهشت لغایت ۳ خرداد ماه ۹۳ میزبان تیم ها بود که تیم دانشگاه تبریز عنوان سوم را به خود اختصاص داد و در رشته دو و میدانی نیز که به میزبانی دانشگاه بو علی همدان  برگزار شد، تیم دانشگاه تبریز به قهرمانی رسید.
همچنین مسابقات فوتبال به میزبانی دانشگاه ارومیه برگزار شد، که دانشگاه تبریز به مقام قهرمانی رسید و در رشته بسکتبال نایب قهرمانی به تیم دانشگاه تبریز رسید.
میزبانی مسابقات والیبال نیز به دانشگاه تبریز رسیده بود که از ۲۲ لغایت ۲۷  اردیبهشت ۹۳ برگزار گردید و در نهایت تیم این دانشگاه با کسب عنوان نایب قهرمانی به مسابقات المپیاد راه یافت.
بر اساس این گزارش، مسابقات ورزشی دختران نیز در رشته های دو و میدانی، والیبال، فوتسال، بدمینتون و تنیس روی میز به میزبانی دانشگاه های مختلف منطقه ۲ از آذر ماه سال ۹۲ تا  خرداد ماه سال ۹۳  برگزار گردید.
در این دوره از مسابقات، در رشته تنیس روی میز که دانشگاه قزوین از ۱۷ لغایت ۱۹ اردیبهشت ماه ۹۳ میزبان تیم های شرکت کننده بود، تیم دانشگاه تبریز عنوان سوم را به دست آورد.
همچنین در رشته بدمینتون که دانشگاه قزوین میزبان بود، تیم دانشگاه تبریز عنوان چهارم این مسابقات را به خود اختصاص داد، در دو و میدانی هم دانشگاه بو علی همدان میزبان دانشجویان بود، که دانشگاه تبریز به عنوان قهرمانی رسید.
 در رشته مسابقات والیبال، نیز تیم های شرکت کننده میهمان دانشگاه بوعلی سینا بودند که در نهایت تیم والیبال دانشگاه تبریز با کسب عنوان نایب قهرمانی به مسابقات المپیاد راه یافت و در رشته مسابقات فوتسال دانشگاه تبریز مقام دوم را به خود اختصاص داد.
یادآور می شود: دانشگاههای منطقه ۲ کشور، شامل ۲۰ دانشگاه از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان، همدان، کردستان و کرمانشاه می باشد و همچنین المپیاد ورزشی پسران و دختران دانشگاه های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی تهران در مرداد ماه سال جاری برگزار می گردد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.