کد خبر : 11701
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 خرداد 1397 - 4:43

مخالف تفکیک دوباره وزارت راه و شهرسازی هستم / فاینانسورها به کمک توسعه راه‌ها بیایند

مخالف تفکیک دوباره وزارت راه و شهرسازی هستم / فاینانسورها به کمک توسعه راه‌ها بیایند

شهریارنیوز:مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: باید ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی شناسایی شده همچنین برای پروژه‌های بزرگ از وام صندوق‌های پولی و مالی

image

مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: باید ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی شناسایی شده همچنین برای پروژه‌های بزرگ از وام صندوق‌های پولی و مالی بین‌المللی بهره‌مند شویم.

به گزارش آی نیوزبه نقل از فارس، ابوالقاسم سلطانی در مراسم معارفه و تودیع مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان اظهار کرد: به طورکلی در کشور حدود ۳۲۰ طرح حمل و نقلی در حال اجراست که اگر این طرح‌ها به کیلومتری بیان شود، می‌توان گفت که نزدیک به ۵۲ هزار کیلومتر طرح در حال اجراست که برای اجرای آنها ۱۴۰ هزار میلیارد تومان تعهد مالی برآورد شده است.

وی افزود: مجموعه این تعهدات در استان آذربایجان‌شرقی ۱۲ هزار میلیارد تومان است، متوسط پیشرفت پروژه‌ها در استان ۲۳ درصد است.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان با اشاره به اعتبارات در چهار بخش حمل و نقل اعم از هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در سال ۶ درصد است که در بخشی از طرح‌ها شاهد پیشرفت ۲۰ درصدی بودیم.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت پیمانکاری با ۲۰ درصد در حال انجام است که با این بدنه موجود، توان بالای ۲۵ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان جذب اعتبار را داریم.

سلطانی ادامه داد: مشارکت‌های عمومی و خصوصی قانون از ۱۵ سال گذشته در قالب احداث آزادراه‌ها در حال اجراست.

وی، ماده ۵۶ قانون الحاق یک را  گره‌گشای مشکلات دانست و توضیح داد: ار این طریق می‌توان از افراد فاینانسور مدد بجوییم تا سرمایه وارد جاده‌ها و راه‌ها را جذب کنیم.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان در ادامه به ظرفیت در صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: باید این ظرفیت‌ها شناسایی شده و وقت بگذاریم همچنین برای پروژه‌های بزرگ از وام صندوق‌های پولی و مالی بین‌المللی بهره‌مند شویم.

وی، در خصوص ادغام راه و شهرسازی، بیان کرد: با توجه به ایجاد همبستگی و همدلی امیدواریم تفکیکی انجام نگیرد.

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی برگزار شد و از زحمات توحید اخلاقی قدردانی شده و ابوالقاسم سلطانی به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان معرفی شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.