کد خبر : 1330
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1393 - 10:27

مترو تبریز مراحل پایانی تست گرم را طی می کند/ امروز مسافر گیری شد

مترو تبریز مراحل پایانی تست گرم را طی می کند/ امروز مسافر گیری شد

 مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز گفت:

آی نیوز –  مدیرعامل مترو تبریز از انجام مراحل پایانی تست گیری رام اول مترو تبریز خبر داد و گفت: در آستانه  عید سعید فطر،  رام اول مترو تبریز ظهر امروز مسافر گیری کرد.

مهندس صادق پشمینه آذر همزمان با مسافرگیری قطار شهری تبریز در ایستگاه استاد شهریار اظهار کرد: مراحل فنی و تست های لازم فاز اول خط یک مترو تبریز به اتمام رسیده و تست های گرم رام اول مترو نیز مراحل پایانی خود را طی می کند.

پشمینه آذر با اشاره به اینکه مرحله تست گرم واگن های قطار شهری در مراحل پایانی قرار دارد، اظهار داشت: ظهر امروز با مسافرگیری کامل رام اول قطار شهری، مسافران مسیر ایستگاه استاد شهریار تا ایستگاه ائل گلی را از طریق مترو طی کردند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز گفت: رام اول قطار شهری تبریز با دارا بودن ۵ واگن مسافری و با  ظرفیت ۱۰۲۰ نفر، بعد از طی ۱۵۰ کیلومتر مسیر مرحله نهایی تست را پشت سر خواهد گذاشت.

صادق پشمینه آذر گفت: در صورت تامین واگن های مورد نیاز رام های دو ، سه و چهار مترو تبریز مدت زمان انتظار در ایستگاههای قطار شهری حداکثر ده دقیقه خواهد بود.

وی گفت: مجموعه شهرداری تبریز و مدیریت کلان استان با حساسیت بالا و مجدانه در پی ورود واگن های مترو به تبریز هستند و در صورت ورود این واگن ها خواهیم توانست در طول یک ماه واگن ها را سوار ریل نموده و آماده استفاده شهروندان بنماییم.

پشمینه آذر اعلام داشت: در حال حاضر و بعد از اتمام مراحل تست که به زودی نهایی خواهد شد شهروندان خواهند توانست مسیر شش کیلومتری ائل گلی تا ایستگاه استاد شهریار را با مترو طی نمایند.

وی افزود: فاز اول خط یک قطار شهری تبریز به طول شش کیلومتر شامل ایستگاه های ائل گلی، سهند، امام رضا (ع)، خیام، ۲۹ بهمن و استاد شهریار، در حال حاضر آماده گردیده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری همچنین گفت: خط یک قطار شهری تبریز، به طول ۱۷.۲ کیلومتر، در سه فاز و ۱۸ ایستگاه طراحی شده است

پشمینه آذر  با بیان این که هر یک از فازهای سه گانه خط اول قطار شهری، در قالب شش ایستگاه مطالعه و اجرا شده اند گفت: فاصله ایستگاه های مترو تبریز نزدیک یک کیلومتر است و در فاز نخست مترو تبریز مسافران در عرض ۱۵ دقیقه خواهند توانست از ایستگاه ائل گلی به ایستگاه شهریار برسند.

کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در منابع انرژی ، توجه به مسائل زیست محیطی با کاستن از حجم شبکه حمل و نقل آلوده کننده، صرفه جویی در هزینه درمان و نظافت ناشی از هرگونه آلودگی و کاهش آمار تصادفات خودرویی شهری و جاده ای حومه از مزایای توسعه قطار شهری است.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.