کد خبر : 13320
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 مرداد 1397 - 14:57

هفدهمین نشست مشترک قضات دیوان عدالت اداری کشور و مدیران حقوقی شهرداری ها در تبریز برگزار شد

هفدهمین نشست مشترک قضات دیوان عدالت اداری کشور و مدیران حقوقی شهرداری ها در تبریز برگزار شد

شهریارنیوز: هفدهمین نشست مشترک قضات دیوان عدالت اداری کشور و مدیران حقوقی شهرداری ها و مسولین دبیرخانه مجمع کلان شهرهای ایران در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی شهرداری

هفدهمین نشست مشترک قضات دیوان عدالت اداری کشور و مدیران حقوقی شهرداری ها و مسولین دبیرخانه مجمع کلان شهرهای ایران در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش آی نیوز، در این نشست موضوع عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری، اجرای طرح های توسعه شهری، موضوع ماده صد قانون شهرداری ها، کارگروه آراء صادره در اجرای ماده (۶۳) قانون دیوان عدالت اداری، عوارض بانک ها و تابلو مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل حقوقی شهرداری تبریز با اشاره به میزبانی تبریز در این نشست افزود: با توجه به اجرای سیاست های تبریز ۲۰۱۸ و تمرکز مدیریت واحد شهری بر توسعه گردشگری با معیار های روز دنیا ضروری است بسترهای قانونی با تناسب سازی کاربری های شهری همراه باشد.

مسعود هاشم پور گفت: تنقیح قوانین مربوط به اجرای سیاست های کلان شهری به ویژه در تبریز می تواند در رفع تناقض در اجرا و کاهش پرونده های قضایی که یک پای ثابت آن شهرداری است موثر باشد.

image

گفتنی است در این جلسه  موضوع عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری و یا اجرای طرح های توسعه شهری با توجه به آراء اخیر هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، عوارض مازاد تراکم پایه از حساسیت بالایی برخوردار بود.

بر همین اساس بیشترین تمرکز جلسه به موضوع عوارض تفکیک موضوع ماده (۱۰۱) اصلاحی قانون شهرداری (موارد قبل از اصلاحی و بعد از آن) خصوصاً اسناد رسمی که در اجرای ماده (۱۴۷) قانون ثبت صادر می شود، اختصاص یافت.

image

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.