کد خبر : 13334
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مرداد 1397 - 10:02

ثبت ملی کفش دست دوز تبریز در فهرست آثارملی

ثبت ملی کفش دست دوز تبریز در فهرست آثارملی

شهریارنیوز: رئیس اتحادیه کفاشان تبریز گفت: کفش دست دوز تبریز در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.

image

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز گفت: کفش دست دوز تبریز در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.

به گزارش آی نیوز، جباریان فام رئیس اتحادیه کفاشان تبریز گفت: با توجه به قدمت بالای صنعت چرم و کفش در تبریز و عنوان پایتختی آن در این صنعت به همت استادکاران مجرب، از ۳ سال پیش اقدامات لازم برای ثبت ملی کفش دست دوز تمام چرم تبریز آغاز شد.

به گفته وی، بالاخره پس از این ۳ سال و با همکاری سازمان میراث فرهنگی کشور و آذربایجان شرقی، کفش دست دوز تبریز در ۱۸ دی ۱۳۹۶ به شماره ۱۴۸۰ در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت و پس از طی مراحل قانونی به اتحادیه کفاشان تبریز ابلاغ شد.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز یادآور شد: در مراسمی ویژه، ثبت ملی کفش دست دوز تمام چرمی تبریز رونمایی خواهد شد و امیدواریم این رویداد مهم، در معرفی هر چه بیشتر صنعت کفش تبریز و یافتن بازار‌های جدید جهانی موثر و نقش آفرین باشد.

شهر تبریز به عنوان نخستین شهر جهان که تولید کفش دست دوز تمام چرمی در آن آغاز شده، شناخته و بیش از ۹۰ درصد کفش دست دوز تمام چرمی کشور در تبریز تولید می‌شود.

هر چند در سال‌های اخیر صنعت کفش تبریز با مشکلات متعدد و رکود مواجه شده و حتی کفش‌های چرمی دست دوز تبریز با نام برند‌های خارجی دیگر کشور‌ها با چندین برابر قیمت اصلی، به فروش می‌رسد، اما به یقین این ها، چیزی از ارزش‌های هنرِ دست استادکاران مجرب کفش تبریز کم نکرده است. 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.