کد خبر : 13482
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مرداد 1397 - 3:59

حمایت از ظرفیت تولیدات داخلی و مصرف کالاهای ایرانی

حمایت از ظرفیت تولیدات داخلی و مصرف کالاهای ایرانی

شهریارنیوز:بیانیه مشترک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با تاکید بر تحقق منویات مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت تولیدات داخلی و مصرف کالاهای ایرانی منتشر شد.

image

بیانیه مشترک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با تاکید بر تحقق منویات مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت تولیدات داخلی و مصرف کالاهای ایرانی منتشر شد.

به گزارش آی نیوز،تعامل با دستگاهها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و نیز حمایت از سیاست ها و برنامه های دولت از دیگر موارد مورد تایید شهرداران کلانشهرها بوده است.

کمال مرادی مدیر دبیرخانه مجمع ضمن اعلام مراتب تشکر  شهرداران کلانشهرها از ریاست جمهور در خصوص حضور شهردار تهران به نمایندگی از شهرداران در جلسات هیئت دولت، پیرامون  سایر بندهای این بیانیه تصریح کرد: شهرداران درخواست تدوین لوایح درآمدهای پایدار شهرداری ها، مدیریت یکپارچه و هماهنگ شهری به مجلس شورای اسلامی و تسریع در اجرای طرح نوسازی و باز آفرینی بافتهای فرسوده شهری و دستور تسریع رفع تبعیض از حقوق و مزایای کارکنان شهرداری ها نسبت به حقوق و مزایای کارکنان دستگاههای دولتی را خواستار شدند.

شهرداران کلانشهرها با تاکید بر نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت و پشتیبانی از جایگاه حقوقی مدیریت شهری و نظام اداری و کمک به رفع مشکلات زیست محیطی، ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی و تحقق توسعه پایدار کلانشهرها تقاضا کردند در جهت خارج کردن مواد مرتبط با عوارض  درآمدهای محلی شهرداری ها از لایحه مالیات بر ارزش افزوده و بررسی و تصویب طرح مدیریت درآمدهای پایدار شهرداری ها متناسب با هزینه های مورد نیاز شهرها و بازنگری و به روزرسانی قانون شهرداری اقدام کنند.

شهرداران کلانشهرها در بند سوم این بیانیه از دولت تقاضا کردند تا در جهت توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت بحران از طریق تامین ناوگان و تخصیص اعتبارات از بودجه عمومی کشور و تسهیلات صندوق توسعه ملی حمایت کنند.

شهرداران در ادامه این بیانیه خود را متعهد دانستند  در راستای حمایت از تولیدات داخلی و مقابله با تحریم های ظالمانه با اجرای سیاست های مقاومتی کلیه لوازم، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز شهرداریها را از تولیدات داخلی تامین کنند.

شهرداران کلانشهرها در خاتمه این بیانیه حمایت و همکاری خود را از سیاست ها، برنامه ها و اقدامات دولت در راستای فقر زدایی و کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی اعلام داشتند.

نود و ششمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران به منظور تبادل نظرات، انتقال تجربیات و تصمیم گیری در موضوعات و چالش های پیش رو در اتخاذ تدابیر مشترک در راستای ارتقا ء کیفیت خدمات گسترده و متنوع مدیریت شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان به ویژه مناطق و محلات محروم کلانشهرها به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد که انتشار این بیانیه از جمله نتایج این نشست بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.