کد خبر : 1391
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1393 - 11:02

نقش‌آفرینی تبریز در یک قرن اخیر، بی‌نظیر بوده است

نقش‌آفرینی تبریز در یک قرن اخیر، بی‌نظیر بوده است

آی نیوز –  معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز گفت: بررسی ابعاد مختلف نهضت مشروطیت، تبیین کننده مسیر دشوار ملت ایران تا پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام حمیدی ظهر امروز در همایش بین المللی «مشروطیت و قیام ۲۹ بهمن و انقلاب اسلامی» با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز، ورود جدی به حوزه های فکری و فرهنگی را از وظایف اصلی خود دانسته و این رویکرد تخصصی را با مشارکت دستگاه های فرهنگی و اجتماعی پیش می برد.

وی با بیان این که برگزاری همایش «مشروطیت و قیام ۲۹ بهمن و انقلاب اسلامی» در همین راستا مورد توجه شهرداری تبریز است، خاطرنشان کرد: مجموع فعالان و دست اندرکاران این همایش در دو ماه گذشته، با فعالیت شبانه روزی خود، شرایط برگزاری این همایش تاثیرگذار را در سطح قابل قبول فراهم کردند.

حمیدی با اشاره به نقش آفرینی مردم آذربایجان در ۱۰۰ سال اخیر گفت: ویژگی بارز مردم آذربایجان و تبریز به تعبیر رهبر معظم انقلاب، زمانشناسی و آگاهی است؛ و در واقع همین ویژگی بود در یک قرن اخیر، آذربایجان سرفراز و تبریز قهرمان را در حرکات تاریخی و تحول آفرین پیشرو ساخت.

وی تصریح کرد: ۲۹ بهمن، به عنوان یکی از مهمترین زمینه های تحقق انقلاب اسلامی، ستون فقرات رژیم پهلوی را شکست و روح دیگری به مبارزات انقلابی کشور بخشید.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز اظهار داشت: ملت ایران یک هدف واحد دارد و آن آزادی و عدالت زیر پرچم اسلام است.

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود، برگزاری همایش بین المللی «مشروطیت و قیام ۲۹ بهمن و انقلاب اسلامی» از برنامه های هفته نکوداشت تبریز عنوان کرد و افزود: برگراری این همایش، مقدمه ارزشمندی برای برگزاری برنامه های مختلف تدوین شده هفته نکوداشت تبریز خواهد بود.

وی با بیان این که تا ۲۲ شهریور، هر هفته، تبریز شاهد برگزاری یک برنامه فاخر خواهد بود، تصریح کرد: این برنامه ها از ۲۲ شهریور و آغاز هفته نکوداشت تبریز، به اوج خود رسیده و فضای پرنشاط فرهنگی را در شهر ترسیم خواهد کرد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.