کد خبر : 1392
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 مرداد 1393 - 11:13

محور اصلی قیام های مردم تبریز در تاریخ، امر به معروف بوده است

محور اصلی قیام های مردم تبریز در تاریخ، امر به معروف بوده است

آی نیوز – معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در نشست خبری همایش بین المللی «از نهضت مشروطه تا قیام ۲۹ بهمن تبریز و پیروزی انقلاب اسلامی»، با بیان اینکه مردم تبریز در تاریخ پیشتاز بوده اند، محور اصلی قیام های تاریخی آنها را امر به معروف و نهی از منکر دانست.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه تبریز شهری است که سابقه مدنیت چهارهزاره دارد، افزود: مردم تبریز در طول تاریخ مردمی دیندار بودند و پس از ورود اسلام به ایران، آذربایجان مکتب تشییع را مذهب حقه خود انتخاب کرد که شاخصه اصلی آن الهام از مکتب سیدالشهدا بوده و برپایه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی به پایبندی مردم به انقلاب با گذشت ۳۵ از آن اشاره و بیان کرد: مردم تبریز در همه حرکت های تاریخی پیشرو بودند که برگزاری این همایش تلاشی است تا بتوان این حرکت ها را به نسل جدید تبیین کرد.

حمیدی با بیان اینکه مجموعه شهرداری برای برگزاری چنین همایش هایی برنامه های منظمی را در دستور کار خود دارد، گفت: بدون تردید نهضت مشروطه یکی از اصلی ترین و مهمترین شاخص های سیاسی و اجتماعی و تاریخی این کهن شهر است که باید با تلاش های مستمر برای تبیین و تشریح آن در میان مردم ایران زمین اقدام شود.

حجت الاسلام احمد حمیدی افزود: شهر تبریز مدنیتی معادل چهار هزار سال دارد و مردمان آن در طول این تاریخ کهن در حوادث و اتفاقات مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و تجاری و فرهنگی ایران زمین نقش های بی مانندی داشته است.

نخستین همایش بین المللی از نهضت مشروطه تا قیام ۲۹ بهمن ۵۶ و انقلاب اسلامی روز سه شنبه ۱۴ مرداد ماه همزمان با یکصد و هشتمین سالروز صدور فرمان مشروطه در تالار وحدت دانشگاه تبریز از ساعت ۹ صبح آغاز می شود.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.